Diari digital d'Andorra Bondia

Andorra Turisme reconeix la davallada de visitants però defensa que el consum turístic ha augmentat


Escrit per: 
Agències

Andorra Turisme ha presentat el balanç de la campanya d'estiu d'aquest any aquest divendres al matí a l'Hotel Roc Blanc, d'Escaldes-Engordany. A la presentació, a la qual han assistit els representants de les institucions i empreses de serveis turístics més importants del país, el ministre de Turisme, Francesc Camp, ha reconegut la “dada negativa” de la davallada de 23.000 entrades de turistes al país aquest estiu -un 3% negatiu, quan la meta era un 3% positiu. Camp ha recordat la frase “hem perdut un partit però no la lliga”, que ja va pronunciar al Consell General i ha explicat les xifres, pel mal temps de l'estiu -asseguren que ha plogut el doble que la mitjana- i la pèrdua del poder adquisitiu dels potencials turistes. A més, el ministre i el director d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, han defensat la feina comunicativa, en què s'ha constatat la importància de les campanyes de televisió i l'augment del trànsit 'on-line'. També han insistit que, tot i la davallada de visitants, les noves dades que es recullen amb resultats de les vendes d'entrades, serveis turístics i ocupació hotelera demostren que “no ha estat un desastre, la gent que ve a l'estiu consumeix bé i el conjunt global ha estat bé”. Camp ha afegit que, si bé les xifres de l'estiu són dolentes, al conjunt de l'any -que es computa de desembre a novembre i, per tant inclou la campanya d'esquí 2013-2014- encara es manté el creixement.

El ministre de Turisme ha explicat que les dades de consum turístic s’han volgut posar al balanç “perquè entenem que, a part de les dades que estem donant sempre, d’entrades de turistes, també és important saber com els va als diferents serveis del país” i ha reconegut el 3% per sota d’entrades, tot i que ha destacat el creixement del 10% pel que fa al “consum global”.

El director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, per la seva banda, ha repassat les feines de comunicació que s’han fet i ha destacat la presència televisiva, amb accions modernes, lluny dels anuncis tradicionals. Tot i així, ha anunciat que l’objectiu del departament és potenciar la comunicació ‘on-line’, que reporta bons resultats i en la qual s’ha estat treballant des del principi de la legislatura. A més, ha anunciat la renovació de l’aspecte gràfic del web www.visitandorra.ad per a la campanya d’hivern.

En ser preguntat pels motius que han provocat la davallada d’entrades, Camp ha contestat que encara s’han d’analitzar però s’ha atrevit a fer la hipòtesi que “potser hi ha un perfil de turista que només dorm a Andorra i no gasta tant, que potser ara no ve tant (…) perquè és cert que el consum és superior”. A més, el ministre de Turisme ha insistit que “aquest estiu hem invertit el mateix que l’any passat amb una estratègia similar, però l’any passat vam créixer un 9% l’estiu”. “No hem fet ni més ni menys, ni pitjor ni millor, hi ha aspectes que no controles”, ha afegit Camp, que ha centrat la seva explicació del balanç en el clima i en la davallada de poder econòmic dels potencials turistes, “sobretot França no està anant com s’esperava”, ha assegurat.

Política d’esdeveniments
L’altre punt que afecta les xifres turístiques, segons Andorra Turisme, és l’oferta del país. Camp ha resumit la seva política en aquest sentit en dos tipus d’esdeveniments: els esportius i els culturals. Pel que fa als primers ha assegurat que “en l’àmbit esportiu estem fent molta cosa” i ha avançat que s’està valorant la necessitat o no de tornar a portar el FISE, ja que el pròxim estiu se celebrarà un “macroesdeveniment mundial” com és el campionat del món de BTT.

Pel que fa als esdeveniments culturals, Camp ha reconegut que amb un pressupost molt semblant al de l’any passat per a Andorra Turisme “poca cosa podrem fer més” que el Cirque du Soleil i l’Andorra Red Music. Precisament aquest últim encara està pendent de la participació d’un patrocinador que aporti entre 125.000 i 150.000 euros al pressupost de l’esdeveniment -un 25% aproximadament- perquè “si no són molts diners pel retorn que tenim”. El ministre de Turisme vol que l’Andorra Red Music torni i es “consolidi com un esdeveniment cultural musical, com tens a Cap Roig i Peralada, però això requereix temps i paciència”. “És un esdeveniment que no aporta molts visitants de fora, però és molt qualitatiu”, ha acabat.


Compartir via

Comentaris: 1

Comentaris

Mentre seguim fent les campanyes low cost i el país no disposi d'una oferta de qualitat no ens recuperarem mai. I la solució no es regalar el cirque du soleil i fer creure que es recuperen milions i milions amb aquest circ que teniu montat. Ho sento pero no es aixi. M'agrada que es facin coses pel país, pero de tant en tant s'han d'encertar i de moment els fracassos surten molt mes cars que els exits. I l'any vinent a repetir el mateix esquema, invertir una millonada en cridar al turista low cost! Clar que si!

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte