Diari digital d'Andorra Bondia

Créixer un 1,8% tot i la caiguda del mercat rus i la temporada més curta


Escrit per: 
M. S. C.

Andorra Turisme va presentar ahir la campanya d’hivern, que incorpora com a principal millora un nou concepte creatiu. Un “salt qualitatiu important”, sobretot visualment, amb un espot “molt impactant” amb imatges del país i amb la frase Andorra és una altra història, tal com va indicar el ministre de Turisme, Francesc Camp, que es va mostrar convençut que aquest canvi tindrà un impacte més gran a l’hora de recordar la destinació entre els visitants potencials. Això, juntament amb els 3,5 milions d’euros que s’han invertit en operació turística i comunicació, ha de permetre atraure un 1,8% més de turistes que l’any passat, tot i dos factors negatius que pesaran en aquesta temporada: el fet que sigui més curta (la Setmana Santa serà la primera setmana d’abril, quan aquest any ha estat el 21 d’abril) i la previsió que el mercat rus decreixi arran de la situació econòmica i el conflicte d’Ucraïna.
El Govern encara no disposa de xifres definitives però tot sembla indicar que els turistes russos, com a mínim, baixaran un 10%. Un aspecte positiu és que aquesta caiguda “es pot veure compensada pel creixement de mercats com el britànic” o d’altres de més petits i la recuperació del portuguès. Quant a l’espanyol, l’objectiu és que augmenti un 2,3% i el francès, un 1,8%. Això permetria arribar als 1,2 milions de turistes aquest hivern, 21.000 més que la temporada anterior. El titular de Turisme va recordar que “els dos últims anys han estat excepcionals pel que fa a neu” i que l’any passat el creixement va ser del 8%, unes xifres “difícilment repetibles”.
Amb la campanya, que transcorrerà entre el 20 de novembre i el 28 de febrer, s’ha tornat a destinar més inversió a França, tot i que les previsions econòmiques en aquest país no són gaire optimistes. Camp va remarcar que això ha de continuar sent un repte de cara al futur per intentar canviar la percepció d’Andorra com a destí de compres, una tasca que “no és feina d’un ni dos anys”. Per això es farà una acció important amb France 3 per arribar a regions més enllà de les zones situades al sud.
El ministre de Turisme va exposar que en aquesta ocasió també s’han fet prevaldre els canals visuals com la televisió i els cinemes (a França l’espot acompanyarà el llançament de la nova pel·lícula Els pingüins de Madagascar), i els continguts online. A més, al mercat britànic també hi haurà una acció amb una esquiadora paralímpica que va guanyar la medalla d’or als Jocs de Sotxi i que va afirmar que havia après a esquiar a Andorra, Kelly Gallagher. L’esportista serà a Andorra per promocionar diferents esdeveniments i oferirà suport en les xarxes socials.
La campanya no preveu obrir nous mercats. Camp va posar en relleu que hi ha acords d’operació turística amb catorze països i que el principal objectiu ha de ser créixer en els mercats amb què es treballa, i en els quals hi ha “molt marge”. Tot i així, va anunciar que hi ha converses amb la Xina i que la intenció és poder ampliar l’arribada de turistes d’aquest país de cara a l’estiu o al 2016.
Per a aquesta temporada també s’ha renovat la web Visitandorra.com, introduint-hi canvis en la navegació que permeten guiar el visitant en els aspectes que es volen potenciar i fent-la més moderna. També diferencia entre estiu i hivern.

Satisfet de les accions, que espera que es mantinguin

Aquesta campanya turística serà la darrera de la legislatura. Camp es va mostrar satisfet de la feina feta des que va accedir al càrrec i en aquest sentit va destacar que la majoria dels objectius que s’han fixat s’han acabat acomplint, a excepció d’alguna temporada en què hi ha hagut “un petit daltabaix”, com aquest estiu. El ministre de Turisme i Medi Ambient va recordar que l’any 2012 va ser “molt dur” per la crisi econòmica als països veïns, la reorganització d’Andorra Turisme i la redefinició de les campanyes. A més a més, va defensar la política d’esdeveniments i va assenyalar que “seria bo” que el pressupost augmentés en les pròximes legislatures. Finalment, el titular de Turisme va afegir que la feina continua i espera que de cara al proper mandat les millores que s’han introduït al llarg d’aquests quatre anys es mantindran i perfeccionaran perquè encara “hi ha més camp per recórrer”.

Compartir via

Comentaris: 1

Comentaris

imatge de danny85
M'agradarie recaclar que mentre mitj pais tarde una enterniatat en cobra ajudes determinades com a urgents , parlan de - de 100€ per que san quedat sense feina i an tingut que deixa el pis les y les pertinencies propies y estan venen tot lo que tenen per menjar per que ministeri retarde pagos de un import patetic per pasar el mes y ningu fa cap reportaje per resaltar la realitat de precarietat a andorra pero si que sinvierteixen burades de caler sense cap problema en atraure al turisme , y el andorra que a fet creixe el pais que sa trencat les costelles per que es puguir realizar avui en dia un espot duna andorra moderna amb aquest qui a fet la feina cap atencio ni social ni sanitaria se li done , aquesta noticia resalte clarament que poble andorra no te els mateixos drets dels que venen a pasar dies a andorra , y que cales ni han , lo que falten son ganes de fer la feina com deu mane , cuantes trames puc suposarme entre tan departaments ara que veij com sinvirteixen els calers a andorra pais i com sinvierteixen a andorra el poble , i depres ariben les detincion policials per baratlles y atracs y robatoris si la gent hu pase malament i govern ni cas els hi fot obiament tenen que buscar menjar duna manera o una altra vergonyos linversio feta amb aquest espot!!!

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte