Diari digital d'Andorra Bondia

Els hotelers se sentirien compensats amb tres factures d’aigua gratuïtes


Escrit per: 
M. S. C.

Els hotelers d’Escaldes-Engordany encara estan avaluant els danys soferts pels problemes amb el subministrament d’aigua potable registrats durant el mes de juliol. La intenció de tots els establiments és presentar les corresponents reclamacions a Capesa, tot i que entenen que els diners que s’han perdut no es retornaran. El que sí que s’espera de la companyia és que pugui abonar el cost dels perjudicis a través de descomptes en el preu de l’aigua. Una proposta que sembla que fa consens entre les empreses del sector seria disposar de dues o tres factures trimestrals de l’aigua gratuïtes. “Més o menys ens vam posar tots d’acord que ens sentiríem compensats” amb la mesura, va explicar l’hotelera escaldenca Cristina Canut.
Els establiments calculen que això podria cobrir els danys materials, o almenys una part. Canut avança que en el seu cas oscil·laran entre 7.000 i 10.000 euros. Això només inclou, però, els desperfectes que “es poden calcular” i a banda hi ha les mercaderies que es van haver de llençar i el que es va deixar d’ingressar perquè va ser necessari reconduir clients a hotels d’altres parròquies. Canut va explicar que els danys en les instal·lacions són sobretot dipòsits bruts de terra i pedres petites que els filtres no van aturar i bombes espatllades. L’hotelera va recordar que les cambres frigorífiques, de pastisseria o congeladors funcionen amb compressors que requereixen aigua. Si l’entrada contínua d’aigua es talla cal aturar els motors per evitar que es cremin.
En el seu cas, durant els talls van haver de tancar un dia sencer, van haver de llançar tots els productes dels congeladors de pastisseria i van desviar clients a establiments d’Andorra la Vella. Hotels de grups més grans, però, van haver de reconduir fins a trenta reserves, i per això va ser necessari fins i tot enviar hostes a Soldeu.
A banda de tot plegat, Canut remarca els danys d’imatge que els problemes en el subministrament suposen. “Vam haver de posar el cartell d’estem tancats quan no tanquem ni un sol dia de l’any”. A més, molts clients van marxar negant-se a pagar.
El sector destaca ara la incertesa que els han deixat aquests episodis i la posterior explicació que els va donar el Comú i el director de Capesa. Per això mantenen els dipòsits sempre plens, tot i que molts encara els tenen bruts de fang, i procuren connectar-se directament a la xarxa.
Canut va lamentar que la resta de parròquies tenen una xarxa d’aigua més ben equipada que la d’Escaldes-Engordany i va criticar que si hi havia problemes per obtenir els terrenys per construir el nou dipòsit s’hauria d’haver iniciat un procés d’expropiació, perquè “estem parlant d’un servei bàsic, que és l’aigua”. L’empresària també va retreure al Comú que presumeixi de ser una parròquia avantguardista i va indicar que “potser no cal ser tan punters en algunes coses i assumir primer els serveis bàsics”. Tot i així va concloure que el problema és que tots els cònsols volen arribar al final d’un mandat havent fet un projecte emblemàtic. I “els dipòsits no els veu ningú ni fan guanyar eleccions”, va remarcar.

Compartir via

Comentaris: 2

Comentaris

si, si, es nota que arriben les comunals, als hotelers tres mesos i els particulars a rascar-se la butxaca,
si, si, es nota que arriben les comunals, als hotelers tres mesos i els particulars a rascar-se la butxaca,

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte