Diari digital d'Andorra Bondia

Andorra Telecom va aconseguir el 2014 un benefici net de 24,9 MEUR


Escrit per: 
Agències

Andorra Telecom ha fet pública la memòria corresponent a l’exercici 2014 de manera digital, com ja va fer anteriorment, amb uns resultats que registren un benefici net de 24.922.675 euros, segons ha informat l'ara societat anònima unipersonal. La xifra representa un resultat un 5,1% superior al registrat el 2013 (de 23.699.013 euros). D'aquests beneficis, un 30% (7.476.8037.476.803 euros) aniran destinats a repartir dividends i la resta a reserves. Pel que fa als serveis en itinerància, l'operadora va registrar més de 34 milions d'euros d'ingressos, gairebé 9 milions més que el 2013, una dada que s'explica per l'augment de l'ús del 'roaming' per part dels visitans al Principat. La memòria també repassa altres xifres claus de l’exercici, com una lleugera disminució dels serveis contractats –de les 252.035 línies del 2013 a les 246.056 del 2014– que s’explica per la davallada en el nombre de canals convencionals de la xarxa digital de serveis integrats (XDSI) per altres més moderns. Pel que fa als serveis telefònics (dels telèfons 115, 117, 111 i 119) els clients els han valorat amb una nota mitjana de gairebé un 4,5 sobre 5.

Com recorda Andorra Telecom a la memòria del 2014, l’any passat va ser un any caracteritzat per la conversió de l’empresa parapública en societat anònima unipersonal. Pel que fa als serveis també ha estat notable la diversificació de l’activitat del grup, amb noves vies de negoci, o l’inici del procés d’apagada de la xarxa amb tecnologia de coure en favor de la fibra òptica.

Pel que fa als resultats de l’exercici, el 2014 es va obtenir un benefici net de 24.922.675 euros, un 5,1% més que el 2013. Amb aquests resultats, Andorra Telecom ha decidit repartir en dividends un 30% d’aquest benefici i desar la resta. La facturació als clients, però, ha estat de 54,47 milions d’euros, 2,26 milions menys que l’exercici anterior.

Malgrat això, el 2014 es van ingressar més de 34 milions d’euros per serveis d’itinerància, un 34,86% més que el 2013, per l’augment de l’ús de les xarxes mòbils nacionals per part dels visitants estrangers. El 2015 està previst que la tendència s’estabilitzi, però es preveu reduir aquesta dependència en un futur.

En aquest sentit, la diversificació de l’activitat, que ha estat comandada pel nou departament de Desenvolupament Estratègic i Innovació, busca reduir la dependència en ingressos per serveis d’itinerància, per la previsió que es vagin reduint a mesura que s’avança en un possible acord d’associació amb la Unió Europea, que té previst eliminar aquests sobrecostos el 2016 als països membres. Entre altres, el nou departament, ha dirigit la creació dels serveis de Gestió de Flotes, Andorra Go!, l’aplicació E-E Respon i el Servei de Seguretat i Benestar.

La memòria també mostra que el 2014, Andorra Telecom va registrar 36.918 línies telefòniques de fix, 65.031 de mòbil —amb un creixement de 2.000 usuaris de contracte i una davallada de 1.000 usuaris de prepagament–, o 28.368 línies d’Internet. Els usuaris van qualificar el servei d’informació telefònica amb un 4,48 sobre 5 i el 96,7% dels usuaris va qualificar els serveis d’atenció al client com a “bon servei”.

Segons ha informat Andorra Telecom mitjançant un comunicat de premsa, el director de Relació amb el Client i Màrqueting, Carles Casadevall, ha qualificat els resultats de “bons”, amb uns comptes que “evidencien la solidesa de l’estructura financera d’Andorra Telecom”.

Compartir via

Comentaris: 2

Comentaris

Perfecte... Guanyen més diners i segueixen contractant personal per ETT... Quina vergonya!
No m'estranya res que tinguin aquests beneficis amb els pals que ens foten als pobres i sangrats usuaris que no tenim cap altra alternativa...Quan canviarà aquesta situació totalitaria a Andorra?

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte