Diari digital d'Andorra Bondia

Un expert analitza com fer una bona estratègia de màrqueting


Escrit per: 
Julià Rodríguez / Foto: Tati Masià

El director comercial de BancSabadell d’Andorra, Gerard Fonolleda, va ser el convidat del 9è esmorzar d’emprenedors organitzat per Coworking i el diari BonDia que va tenir lloc ahir. El conferenciant es va referir a les 4P (lloc, producte, promoció i preu), de les quals ja es parlava als anys 50, com els elements centrals que s’han de tenir en compte a l’hora de posar en marxa una bona estratègia de màrqueting. Fonolleda va ressaltar, però, que a més de tenir presents aquests quatre aspectes són molt importants les persones, sobretot pel que fa als serveis, ja que “poden ser la diferència entre l’èxit”. “Si les persones fallen, fallarà tot, perquè elles són la corretja de transmissió”, va manifestar.
El ponent va indicar que habitualment el màrqueting s’associa amb la promoció, quan en realitat aquest ha de ser l’última qüestió “a atacar”, i va destacar que les 4P estan “interrelacionades”. “La promoció s’ha d’abordar amb la resta de variables ben definides, i així podrem desenvolupar una campanya comunicativa efectiva”, va dir. Pel que fa al producte, Fonolleda va voler deixar clar que “no és només el que venem, sinó com l’estem venent i com el percep la gent”. “Es tracta de dissenyar un producte únic”, va afirmar. Segons Fonolleda, el pla de màrqueting s’ha d’anar revisant de manera periòdica, “ja que el que funciona en aquests moments potser ja no funcionarà d’aquí a un any”. Per aquesta raó va dir que cal “preguntar molt als consumidors”.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte