Diari digital d'Andorra Bondia

Regularitat amb motos clàssiques amb la creació de l’Andorra 500


Escrit per: 
Redacció

Tots els amants de les motos clàssiques, que en posseeixin una i a qui els agradi treure-la no només per passejar sinó també per competir, tindran l’oportunitat de fer-ho en l’Andorra 500, un ral·li de regularitat per a motos clàssiques de carretera creat per Cyril Despres, que tot i passar-se als cotxes al Dakar vol seguir vinculat a les dues rodes, sobre les quals ha aconseguit els seus grans triomfs i que li han donat el reconeixement que té, en bona part pels cinc tuaregs daurats que posseeix.

L’esdeveniment es disputarà per primera vegada el juny del 2015, amb dates encara per tancar. El nom d’Andorra 500 no és perquè sí. Andorra és el país on es disputarà. Les seves carreteres acolliran els participants. Cinc-cents són els quilòmetres que hauran de completar al llarg de tres dies i mig. Es realitzaran tres bucles i cadascun tindrà la sortida al poble d’Ordino, on estarà situada la base del ral·li. En la primera jornada es faran les verificacions tècniques i administratives, una reunió informativa i una etapa pròleg. Conclourà amb una desfilada amb les motos participants a Ordino. En la ruta establerta per a la competició s’han tingut en compte diferents elements, no només el de la competició específicament. Vol ser alguna cosa més i que els pilots gaudeixin amb els paisatges del país i la gastronomia nacional.

“És obvi que estic molt emocionat pel repte de passar de dues a quatre rodes en competició, però no podia imaginar no tenir cap mena de connexió directa amb el món del motociclisme. Sóc mecànic de formació i sempre m’ha fascinat la simplicitat de les motos clàssiques. A més, això em permetrà seguir treballant amb l’equip de persones que estan al meu costat des de fa anys”, exposa Despres, admetent que “també és l’excusa perfecta per tornar a veure alguns dels nombrosos aficionats a les motos que he conegut durant aquests últims quinze anys, així com per fer nous amics”.

S’estableixen diferents categories depenent de l’antiguitat de les motos, les cilindrades i les modificacions realitzades. La major part del traçat és per carretera, i només pocs quilòmetres són per pistes, que era l’especialitat de Despres: “L’off-road era la meva feina. Conduir motos clàssiques per les impressionants carreteres que tenim per la zona és un plaer que vull compartir amb els participants.” Els pilots s’hauran de regir pel format de la regularitat, mantenint una velocitat mitjana en les carreteres tancades. Els trams encara no els han fet públics. A més de la regularitat la intenció és també fer especials cronometrades, gimcanes i un concurs d’elegància. Cada moto estarà equipada amb un llibre de ruta GPS electrònic, que permetrà a cada pilot calcular la velocitat mitjana amb precisió.

Despres ve del món dels raids. El Dakar és el més prestigiós i una de les seves característiques és la convivència, fora de la competitivitat que hi ha entre uns i altres. I per aquest motiu desitja crear un clima similar entre els pilots i els acompanyants. Per reproduir el que pot ser un bivac, però amb força més comoditats, estaran allotjats en hotels propers a la base de la prova. A les nits s’organitzaran diferents activitats al voltant del village. Música en directe, entrega de premis i presència de pilots de renom no faltaran a la cita.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte