Bàner
Bàner

Versió impresa

 

DESCARREGAR

Bàner

Facebook

Recerca de notícies

Tenim 10 visitants en línia

Filtre de notícies

Connecta't al teu compte



Newsletter




¿Accepta HTML?
Codi: catchme refresh

Bondia.ad és propietat de La Veu del Poble S.A., Na Maria Pla i Ciutat de Consuegra, AD500 Andorra la Vella, Principat d'Andorra. Contacte a 00376808888 o per email a bondia@bondia.ad

Bàner
Exposicions Imprimeix

Esdeveniments maig 2013

PASSMUSEU

Conèixer el patrimoni cultural d’Andorra mai no havia estat tan fàcil... Amb el nou PASSMUSEU accedeix a 18 museus per només 19€!

Amb el nou PASSMUSEU, tindràs accés a les tres cases museu que formen part de l’Itinerari de l’Hàbitat Rural, tres cases dels segles  XVIII i XIX  que reflecteixen els estaments socio-econòmics de l’època: la Casa d’Areny-Plandolit d’Ordino (nobles), la Casa Rull de Sispony, a La Massana, (pagesos rics amb terres) i la Casa Cristo d’Encamp (jornalers humils sense terres). També podràs fer-te una idea de quins eren els recursos econòmics  del Principat abans de la revolució industrial i l’arribada del turisme a la Mola i Serradora de Cal Pal a La Cortinada, a la Farga Rossell – Centre d’interpretació del Ferro, a la Massana. Al Museu Postal d’Ordino, t’explicarem com funcionava el correu al Principat abans de l’arribada dels vehicles a motor i com van arribar el primer parell d’esquís a Andorra. Al Museu de l’Electricitat (MV), podràs viure de primera mà  el procés de producció de l’energia elèctrica i els orígens de la seva producció a Andorra als anys 30.

Si ets amant del motor i dels vehicles clàssics, gaudiràs d’allò més al Museu Nacional de l’Automòbil d’Encamp i al Museu de la Moto de Canillo. I si el que t’interessa és el patrimoni cultural i natural, tindràs accés al Centre d’Interpretació Andorra Romànica, situat a Pal, on mitjançant un audiovisual i una exposició, aprendràs les principals característiques d’aquest estil i la seva evolució al principat, així com totes seves manifestacions: des de les parts d’una església fins a la plasmació de les pintures i el seu procés d’elaboració (recorda que a Andorra hi ha més de 40 esglésies d’aquest estil, obertes al públic els mesos d’estiu i moltes amb servei de guia gratuït).

Amb el Passaport de Museus també podràs accedir al Museu d’Art Sacre d’Encamp, al Museu de la Miniatura d’Ordino (peces de la col.lecció privada del màxim exponent mundial del gènere: l’ucraïnès Nicolaï Siadristyi que s’observen amb microscopi), i al Centre de Natura de la Cortinada a Ordino, un centre interactiu que et permetrà experimentar amb elements provinents de la muntanya, escoltar els sorolls de la natura, descobrir les seves fragàncies i aromes i descobrir, mitjançant exposicions temàtiques, la flora i fauna del Principat.

Tot això al teu abast per només 19€! (infants menors de 10 anys gratuït)

Pots adquirir el PASSMUSEU a les Oficines de Turisme del Principat, museus, allotjaments turístics i centres comercials

Període de validesa del PASSMUSEU: un any

Accedeix al díptic del PASSMUSEU 2012 en pdf

Més informació: Oficina Nacional de Turisme (Andorra la Vella).  Tel. (00 376) 820 214,  Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa, necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la

 

Molleres d’Andorra

Al CIAM, Centre d’Interpretació de l’Aigua i el Madriu, a l’Av. Carlemany 8, d’Escaldes-Engordany, podeu visitar aquesta mostra

L'exposició sobre les Molleres d'Andorra o patamolls dóna a conèixer aquests espais inundats d'aigua de manera permanent o temporal i colonitzats per una vegetació higròfila on, al sòl, s'acumula matèria vegetal que per la seva descomposició lenta forma el que s'anomena com a torba.

En el cas d'Andorra, a les molleres de muntanya l'aigua nega el terreny tot l'any o durant llargs períodes, de manera que aquestes condicions tan especials fan que s'hi desenvolupi una fauna i una flora molt específiques i de gran valor patrimonial. La seva raresa i fragilitat i la poca extensió que ocupen fan molt valuoses aquestes zones.

La mostra també pretén conscienciar sobre la protecció de les molleres amb recomanacions com seguir els camins marcats i no franquejar cap tanca, no collir plantes ni destorbar els animals i no llençar brossa a la natura.

Horari

De dilluns a dissabtes: de 9.30 a 13.30 h, i de 15 a 19 h, diumenges: de 9.30 a 13.30 hLa exposició, organitzada per Patrimoni Natural del Govern, es pot visitar fins al 22 de maig al CIAM, l’entrada és gratuïta.Més informació telf. (+376) 890 879 i Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa, necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la

encamp.ad

 

Exposició Originals Judge Dredd

Des del 20 de març fins el 30 de maig de 2013, es pot veure aquesta mostra al Museu del Cómic de la Massana, (Pl. de les Fontetes, s/n), obert els dimarts i els dijous de 16.00h a 19.00h

Judge Dredd és una sèrie d'historietes britànica, pertanyent al gènere de la ciència-ficció. El seu protagonista, Judge Joseph Dredd, és un agent de la llei nord-americana en un futur on els jutges com ell reuneixen els poders de policia, jutge, jurat i botxí. Dredd i els seus companys estan facultats per detenir, condemnar i fins i tot executar els criminals a l'acte.

Va ser creada pel guionista John Wagner i el dibuixant Carlos Ezquerra per al número 2 de la revista d'historietes 2000 AD el 1977. Judge Dredd compta amb innombrables edicions arreu del món, i a Espanya la seva primera historieta va aparèixer en els números 8 i 9 de la revista Sergent Kirk, el 1983.

Al Museu de Còmic de la Massana, fins al 30 de maig, entrada lliure.

Horari: dimarts i dijous, de 16.00h a 19.00h

Més informació Museu del Còmic

 

WDW Ciria · Windows

El Ministeri de Cultura del Govern d’Andorra presenta una gran mostra de l’artista José Manuel  Ciria, “WDW Ciria · Windows”, a la sala d’exposicions de Govern, al c/ Bra. Riberaygua 5, d’Andorra la Vella, del 26 de març fins al 5 de juny de 2013


L’exposició consta de 24 obres seleccionades especialment per a l’ocasió i fa un recorregut per algunes de les sèries abstractes més emblemàtiques de l’artista: Màscares de la mirada, La Guardia Place i Memòria abstracta, realitzades entre Madrid i Nova York, ciutat on ha residit els últims 7 anys.

L'exposició és un esdeveniment excepcional perquè és la primera vegada que Ciria presenta els seus treballs a Andorra. El projecte "Windows" és una mostra itinerant que arriba des de Bucarest (Romania) i que després d’estar a Andorra anirà a Buenos Aires, Montevideo, Bogotà, Lima, Sao Paulo i Rio de Janeiro.

Ciria ha assolit consolidar-se des dels anys noranta i primers anys del nou segle com un artista imprescindible. La seva capacitat d’abordar nous reptes, la seva aptitud cap a una pintura d’investigació oberta a tot tipus d’experimentacions i una plataforma conceptual perfectament estructurada, rica i polièdrica han posat el seu nom entre els artistes més influents de la seva generació a escala internacional.

"WDW Ciria · Windows" serà del 26 de març al 5 de juny a la Sala d’exposicions del Govern.

Lloc: Sala d’exposicions del Govern d'Andorra, c/Bra. Riberaygua núm. 5, d’Andorra la Vella. www.cultura.ad, Telèfon: +376 828704

LAST_UPDATED2
 

Medi ambient 2013

 

Reformes 2013

 
Bàner
Bàner

Mercat immobiliari

CISA - APARTAMENT A ARINSAL
Habitatges - Apartament per estrenar a l'entrada d'Arinsal. Molt lluminós i amb molt bones vistes. Ampli saló m...
RESIDENCIAL MOLT TRANQUIL
Habitatges - Apartament completament reformat a residencial típic andorrà. Vistes immillorables de la vall d'An...
CISA - APARTAMENT A L'ALDOSA ( LA MASSANA )
Habitatges - Apartament de construcció recent a l'Aldosa, parròquia de la Massana, consta de 3 dormitoris doble...
Publica el teu anunciMés

Enquesta de la setmana

¿Hauria de ser obligatòria una formació prèvia abans d’exercir per als advocats?
 

Vídeo del dia

ANDORRA....temps d'Estiu

Loteria

Esperando Contenido Widget ...

 
Copyright © 2013 Diari Bondia Andorra. Tots els drets són reservats.