Bàner
Bàner

Versió impresa

DESCARREGAR

Bàner

Facebook

Recerca de notícies

Tenim 10 visitants en línia

Filtre de notícies

Connecta't al teu compte



Newsletter




¿Accepta HTML?
Codi: catchme refresh

Bondia.ad és propietat de La Veu del Poble S.A., Na Maria Pla i Ciutat de Consuegra, AD500 Andorra la Vella, Principat d'Andorra. Contacte a 00376808888 o per email a bondia@bondia.ad

Bàner
Aposta per revisar els drets d’autor Imprimeix
Nacional - Cultura
Escrit per M. S. C.   
Dijous 28, Juny de 2012 21:45

La llei que regula els drets d’autor i la propietat intel·lectual contempla els aspectes bàsics d’aquest camp però caldria revisar-la.

Així ho va apuntar l’advocada especialista en propietat intel·lectual Ester Peralba, que ahir va oferir una conferència organitzada per l’Associació de Professionals Audiovisuals i de la Imatge (APAI) amb el suport de MoraBanc. Un d’aquests canvis hauria de ser, segons l’experta, la incorporació de més excepcions al titular dels drets per adaptar-se així al context actual.
En aquest sentit, va explicar que la llei andorrana no permet reproduir una obra que es troba a la via pública, un fet que no passa a països com Espanya. Així, en el cas que algú vulgui fotografiar l’edifici de Caldea o l’escultura de Dalí de la plaça de la Rotonda necessita el consentiment de l’autor (excepte en el cas que es destini a ús privat). Ignasi Labastida, líder de Creative Commons Catalunya i Espanya, que també va prendre part en la xerrada, va indicar que el repte avui és harmonitzar les excepcions a escala global per donar seguretat als professionals.
La llei també té algunes mancances ja que dóna als productors audiovisuals la condició d’autors però en el cas que aquests continguts no tinguin el nivell d’obra, els seus autors no estan protegits. Aquest pot ser el cas de les fotografies fetes per periodistes que es considera que no tenen un nivell d’originalitat i que, per tant, poden ser reutilitzades per tercers. Per altra banda, també existeix un buit legal en el cas dels proveïdors de serveis, com ara les empreses de hosting. Com que no està regulat, cal recórrer al codi penal. Labastida  va recordar que quan es navega per Internet es fan unes còpies temporals. Aquest és un aspecte que es va haver d’introduir obligatòriament en totes les legislacions europees. A l’andorrana, com que no hi és, s’estaria cometent una infracció. Peralba també va assenyalar un altre aspecte a modificar del text, que passaria per ampliar la possibilitat de fer una còpia privada.
L’acte va servir per apropar els professionals de la imatge als aspectes relacionats amb la legislació sobre propietat intel·lectual andorrana i dels països de l’entorn. Al mateix temps van conèixer el funcionament dels creative commons (que permeten la reutilització d’una obra).

Comentaris (0)add comment

Escriure comentari
més petit | més gran
password
 

busy
 

Medi ambient 2013

 

Reformes 2013

 
Bàner
Bàner

Mercat immobiliari

APARTAMENT D'1 DORMITORI AL CENTRE
Habitatges - Apartament en molt bon estat al centre d'Encamp a 10 minutes del Funicamp i a prop del parc i centre...
MOLT MACO
Habitatges - Apartament a l'entrada de la Massana de 2 dormitoris dins d'un edifici del 2006. Acabats rústics, v...
CISA- CASA PAIRAL A ESCALDES
Habitatges - Casa Pairal reformada a la zona de Sa Calma en un entorn privilegiat. 200m2 en 3 plantes. Vigues de ...
Publica el teu anunciMés

Enquesta de la setmana

¿Trobeu bé que el futur casino sigui de gestió privada?
 

Vídeo del dia

Aquesta cançó forma part de l'espectacle:TOT EL QUE SEMPRE HAS VOLGUT SABER SOBRE LA VIDA SEXUAL DE SHAKESPEARE (i mai no has gosat preguntar) Sonet 144 traduït per Txema Martínez i musicat per Lluís Cartes

Loteria

Esperando Contenido Widget ...

 
Copyright © 2013 Diari Bondia Andorra. Tots els drets són reservats.