Bàner
Bàner

Versió impresa

 

DESCARREGAR

Bàner

Facebook

Recerca de notícies

Tenim 10 visitants en línia

Filtre de notícies

Connecta't al teu compte



Newsletter




¿Accepta HTML?
Codi: catchme refresh

Bondia.ad és propietat de La Veu del Poble S.A., Na Maria Pla i Ciutat de Consuegra, AD500 Andorra la Vella, Principat d'Andorra. Contacte a 00376808888 o per email a bondia@bondia.ad

Bàner
Sans acusa la majoria de pretendre buidar de competències el consell Imprimeix
Encamp - Política
Escrit per M. S. C. / FOTO: A. R.   
Dijous 26, Juliol de 2012 20:32

La proposta feta per la majoria  al Comú d’Encamp de delegar les competències relatives a la resolució de procediments sancionadors a la junta de govern va aixecar les crítiques de l’oposició. El cap de la minoria, Joan Sans, va recordar que aquest aspecte és competència del consell de comú, i així ho recull un reglament del 1998 que encara està vigent. Al mateix temps va acusar la corporació encapçalada per Jordi Mas de pretendre així “despullar de més competències el consell de comú”, un òrgan que representa la “pluralitat de la parròquia” i que assegura la transparència en els procediments. Sans va afegir que “si l’objectiu és convertir el consell en un pessebre de figuretes de cartró pedra” que es limitin a escoltar “tenim un problema”.
En el marc de la sessió celebrada ahir al Pas de la Casa el cap de l’oposició es va preguntar per l’objectiu que es persegueix amb aquesta delegació de competències. “¿Tenen por que una part dels consellers d’UP-DA voti en contra d’una resolució?”, va plantejar Sans a la majoria. El cònsol major va argumentar que l’única intenció és agilitzar els tràmits (va indicar que on hi ha més problemes és en les sancions de circulació, en què les gestions van molt lentes) i que en cap cas la voluntat ha estat buidar de contingut un organisme.
Tot i que va assegurar que els serveis jurídics de la corporació havien revisat la proposta, Mas va plantejar la possibilitat d’ajornar aquest punt de l’ordre del dia per a la propera sessió per tenir més elements. El cònsol major va indicar que les atribucions de la junta de govern no han canviat pràcticament des del 1996 i va afegir que amb la nova ordinació de funcionament molts aspectes s’haurien d’adaptar. L’argument de l’agilització dels tràmits no va satisfer l’oposició.

Escola bressol

En la sessió de comú celebrada ahir també es va informar de la decisió de la corporació de tancar l’escola bressol Els Esquirolets els dissabtes compresos entre el 21 de juliol i l’1 de setembre. La decisió s’ha pres arran d’un informe que confirma la baixa freqüentació d’alumnes a l’estiu. Mas va exposar que “la gent marxa de vacances” i que “sovint només hi van un o dos infants”. Davant de l’elevat cost que comporta mantenir l’estructura oberta, el Comú va comunicar la decisió als pares i al personal. Aquests canvis només afectaran la llar d’infants d’Encamp. La decisió va comptar amb el suport de la minoria.
Per altra banda, també es va informar de la dimissió de la cap de departament de Social, que es va produir poc després de la renúncia de la directora de l’escola bressol. El cònsol major va assegurar que les dues dimissions no estan relacionades, ja que la primera feia anys que ocupava el càrrec mentre que la segona només en feia sis mesos (cal recordar que últimament hi ha hagut força inestabilitat en la direcció de l’escola). A més a més, va explicar que la directora de Social va demanar un canvi d’ubicació perquè no se sentia motivada per continuar al lloc de treball. Ara es treballa per buscar-li un substitut. El cònsol va exposar que aquest departament disposa de recursos humans suficients per donar cobertura al treball quotidià.
Tant la majoria com l’oposició van posar en relleu que, tot i aquestes dimissions, l’escola bressol funciona correctament ja que s’està seguint el pla pedagògic establert. Per la seva banda, el cap de la minoria va afirmar que la dimissió de la directora del centre sí que va provocar en el seu moment “molt neguit” entre els pares. Ara, però, les parts implicades estan satisfetes, segons va remarcar Mas. La qüestió de la llar d’infants ha estat tractada de forma conjunta entre majoria i minoria, tal com va recordar Sans.

Reparació d’un dipòsit per les èpoques de més afluència

El Comú d’Encamp va acordar impermeabilitzar el dipòsit d’aigua de la Plana. Es tracta d’una infraestructura construïda fa anys i que ara està en desús ja que té fuites d’aigua. La intenció de la corporació és reparar-la, i per aquest motiu el Comú analitzarà ara les actuacions que caldrà fer-hi. El cònsol major, Jordi Mas, va posar en relleu que es tracta d’un equipament important en èpoques de secada. En aquest sentit va exposar que, sobretot a l’hivern, en hores punta, quan hi ha una afluència turística elevada –principalment per Pasqua–, “les necessitats d’aigua són molt importants”. Aquest dipòsit ha de permetre fer front a aquest increment puntual del consum.

Comentaris (0)add comment

Escriure comentari
més petit | més gran
password
 

busy
 

Constitució 2013

 

Reformes 2013

 
Bàner
Bàner

Mercat immobiliari

CISA - APARTAMENT A ESCALDES - ENGORDANY
Habitatges - Apartament nou a estrenar a Escaldes - Engordany. Vistes magnifiques a tota la vall d'Escaldes. Cuin...
CISA - ESTUDI A CANILLO
Habitatges - Estudi situat a peu de les pistes d'esquí de Grand Valira. Parking i traster....
CISA - ÀTIC A ORDINO
Habitatges - Àtic-dúplex de recent construcció a mig camí entre la Massana i Ordino. Molt espaiòs i amb molt...
Publica el teu anunciMés

Enquesta de la setmana

¿Ha de ser el Govern més estricte amb els comptes i la gestió dels clubs esportius?
 

Vídeo del dia

ANDORRA....temps d'Estiu

Loteria

Esperando Contenido Widget ...

 
Copyright © 2013 Diari Bondia Andorra. Tots els drets són reservats.