Bàner
Bàner

Versió impresa

 

DESCARREGAR

Bàner

Facebook

Recerca de notícies

Tenim 10 visitants i 6 membres en línia

Filtre de notícies

Connecta't al teu compte



Newsletter




¿Accepta HTML?
Codi: catchme refresh

Bondia.ad és propietat de La Veu del Poble S.A., Na Maria Pla i Ciutat de Consuegra, AD500 Andorra la Vella, Principat d'Andorra. Contacte a 00376808888 o per email a bondia@bondia.ad

Bàner
La Diada recollirà la visió dels diferents sectors sobre l’obertura econòmica Imprimeix
Nacional - Societat
Escrit per M.S.C./Foto:T.M.   
Dijous 09, Agost de 2012 19:09

L’obertura econòmica és el tema que es tractarà en la 25a Diada Andorrana a la Universitat Catalana d’Estiu (UCE), que té lloc a Prada de Conflent. La intenció és, segons va explicar la presidenta de la Societat Andorrana de Ciències (SAC), Àngels Mach, recollir les opinions que tenen els diferents sectors de la societat andorrana sobre la liberalització de l’economia. Així es vol “crear opinió amb coneixement de base”, va remarcar. Mach va afirmar que es posa sobre la taula un tema candent, d’una banda perquè l’economia és una qüestió que preocupa i de l’altra perquè recentment el Govern ha legislat sobre l’obertura al capital estranger. Tot plegat ha de servir per reflexionar a l’entorn del tema plantejat. La jornada tindrà lloc el 18 d’agost, de les 9.30 a les 19. L’entrada és gratuïta.

El programa està format per 22 ponències i vuit més de no presencials. Els convidats d’aquest any apleguen tots els àmbits de la societat andorrana. Així, hi haurà representants d’associacions acabades de crear, com són AD800 i Màxima 6. Així mateix, es comptarà amb membres de l’àmbit econòmic i financer, com el director general adjunt de BancSabadell d’Andorra, Josep Segura; l’empresària Maria Reig; la presidenta del Club d’Empresaris Portuguesos, Patrícia Bragança, i el vicepresident executiu de la comissió de Relacions Internacionals de la Confederació Empresarial Andorrana, Pere Josep Augé.

Altres representants del teixit empresarial que hi prendran part seran el director de negoci del Grup Pyrénées, Antonio Miralles; el president de Texbor, Josep Maria Masó, i el president de la Unió Hotelera, Àlex Armengol. Com a representant dels assalariats, la Diada Andorrana a l’UCE comptarà amb el secretari general del Sindicat Andorrà de Treballadors, Guillem Fornieles.

També es desplaçaran fins a Prada el ministre d’Economia i Territori, Jordi Alcobé, i el ministre d’Afers Exteriors, Gilbert Saboya, a més a més de representants de partits polítics com ara Cristòfol Ferri (dels Verds) i David Rios (del Partit Socialdemòcrata).

Per altra banda també hi participaran professionals liberals, com del degà del Col·legi d’Advocats, Francesc Badia. A més, el fiscal adjunt i cap de la Unitat d’Intel·ligència Financera, Carles Fiñana, oferirà una ponència sota el títol L’obertura econòmica i el blanqueig de capitals: un lligam indissoluble.

La presidenta de la SAC va posar en relleu la participació de representants de les dues noves universitats que s’han instal·lat al Principat, la Universitat de les Valls i la Universitat Oberta La Salle. En aquest sentit va remarcar que un requisit a l’hora d’obrir-se a l’exterior és la formació.

Mach va destacar ahir, en la presentació de la 25a edició de la jornada, l’acceptació que ha rebut al llarg d’aquests anys de la Diada. Al mateix temps va posar en relleu la necessitat que el Principat sigui present a la Universitat Catalana d’Estiu per “donar a conèixer l’An­dorra real”. La presidenta de la Societat Andorrana de Ciències va remarcar que hi ha molts estereotips sobre el Principat, fins i tot en zones geogràfiques molt properes, ja que sovint només es coneix l’esquí i les compres però no el país.

Un llibre recull les ponències de les dues últimes edicions, que tracten sobre els ciutadans i l’aigua

Coincidint amb la presentació de la Diada d’An­dorra a la Universitat Catalana d’Estiu, Mach i el director de FEDA, Albert Moles, van presentar el llibre amb el recull de les ponències dels dos darrers anys. El volum inclou les intervencions de la 23a jornada, que va girar a l’entorn d’Andorra i els seus ciutadans, i la de l’any passat, que va portar per títol L’aigua i Andorra. S’hi troben 61 ponències (30 sobre els ciutadans i 31 sobre l’aigua) i cada article està assenyalat amb l’identificador DOI per a la recerca a la web de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), on es podran consultar tots els articles a partir de la tardor.

Moles va recordar que aquest és el segon any que FEDA col·labora en l’edició del llibre. Al mateix temps va indicar que aquestes publicacions són útils per a la societat però també per a la parapública. En aquest sentit va exposar que el recull de ponències sobre l’energia incloïa reflexions que van ser tingudes en compte per FEDA.
La publicació de les ponències de les dues últimes jornades en un sol volum es deu a la falta de finançament. La presidenta de la Societat Andorrana de Ciències va exposar que l’entitat afronta de la millor manera que pot les retallades fetes per totes les institucions, buscant finançament en diferents indrets, com són FEDA, l’IEC i el Govern.

Comentaris (0)add comment

Escriure comentari
més petit | més gran
password
 

busy
 

Constitució 2013

 

Reformes 2013

 
Bàner
Bàner

Mercat immobiliari

CISA - APARTAMENT AL TARTER (CANILLO)
Habitatges - Apartament de recent construcció ubicat al Tarter just davant de les pistes d'esquí amb connexió ...
CISA - APARTAMENT A LA MASSANA
Habitatges - Apartament en residencial de luxe a la parròquia de La Massana, dos dormitoris amplis, 1 en suite i...
CISA - XALET A LA MASSANA
Habitatges - Casa individual en una zona molt tranquil.la a prop de Pal i a cinc minuts de les pistes d'esquí.Vi...
Publica el teu anunciMés

Enquesta de la setmana

¿Ha de ser el Govern més estricte amb els comptes i la gestió dels clubs esportius?
 

Vídeo del dia

ANDORRA....temps d'Estiu

Loteria

Esperando Contenido Widget ...

 
Copyright © 2013 Diari Bondia Andorra. Tots els drets són reservats.