Diari digital d'Andorra Bondia

El SAAS gastarà uns 280.000 euros en 6 indemnitzacions i nous vehicles


Escrit per: 
Julià Rodríguez

La reestructuració del transport sanitari, que es posa en funcionament a partir del mes vinent, es tancarà amb un cost que se situarà al voltant dels 280.000 euros, 90.000 dels quals estaran destinats a la indemnització de sis treballadors i 190.000 a la compra de sis vehicles a l’empresa que a partir d’ara deixarà de prestar el servei. El director econòmic i financer del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS), Quirze Font, va recordar que des d’un principi es va intentar que el procés fos “el menys traumàtic per a tothom” i que les xifres resultants de la remodelació són “més raonables” que les que s’havien previst inicialment.
L’empresa guanyadora del nou concurs per al transport sanitari, Ambulàncies del Pirineu, contractarà vuit dels setze empleats que fins ara treballaven a Ambulàncies de les Valls,  que a partir de l’1 de setembre ja deixarà de prestar aquest servei, mentre que dos més passaran a formar part de la plantilla del SAAS: un com a portalliteres i un altre com a auxiliar d’infermeria. D’aquesta manera, finalment no s’haurà de procedir  a cap acomiadament forçós, com s’havia previst en un inici, ja que els altres sis treballadors restants han optat per ser baixa de manera voluntària. Tal com va explicar ahir Font, cinc d’ells rebran dilluns mateix la indemnització corresponent, que ascendirà a uns 62.000 euros, mentre que en un cas s’haurà d’esperar alguns dies més perquè el treballador està de baixa, arribant-se així a un total d’uns 90.000 euros.
El director econòmic i financer del SAAS va indicar que s’havia sol·licitat per escrit als treballadors quines eren les seves preferències entre tres possibilitats: incorporar-se a la nova empresa adjudicatària, entrar a formar part del SAAS o ser indemnitzats, i que s’han acceptat pràcticament la totalitat de les demandes. “La veritat és que  el procés ha anat fins i tot millor del que s’hauria pogut esperar gràcies a la col·laboració de les dues empreses i del mateix SAAS”, va manifestar Font. Els treballadors que s’incorporaran a Ambulàncies del Pirineu ho faran amb la mateixa antiguitat i sou que tenien a Ambulàncies de les Valls.
A part del cost de les indemnitzacions, el SAAS destinarà també al voltant d’uns 190.000 euros a l’adquisició d’alguns vehicles que fins ara utilitzava Ambulàncies de les Valls, sobre els quals té un dret preferent de compra una vegada finalitzat el contracte entre les dues parts. En concret, dos d’aquests vehicles, un d’intervenció ràpida i una ambulància, seran per al mateix SAAS i serviran per substituir alguns dels actuals que ja tenen molta antiguitat. També es compraran tres vehicles més, que seran utilitzats pels bombers, i un altre que es farà servir per als trasllats de la Creu Roja o al centre sociosanitari El Cedre.
El nou model de transport sanitari, que implica que els bombers es tornin a fer càrrec dels trasllats urgents no medicalitzats, es posarà en marxa, tal com es va anunciar, el proper mes de setembre, i en aquests moments ja s’està preparant el contracte amb l’empresa adjudicatària segons el plec de bases del concurs i el conveni que es firmarà amb el cos de bombers. Font va destacar que amb la reestructuració es guanya en eficiència econòmica. Així, segons va dir, amb una aportació fixa del SAAS, i una variable depenent dels serveis que es portin a terme, hi haurà sempre els vehicles necessaris per a qualsevol tipus d’emergència.

L’USdA afirma que “no hi ha hagut mutu acord”

La Unió Sindical d’Andorra (USdA) està assessorant els treballadors del transport sanitari, la pràctica totalitat dels quals estan afiliats al sindicat. El tresorer de l’USdA, Joan Torra, va manifestar que “no hi ha hagut mutu acord” entre treballadors i empreses en aquest procés i va indicar que els empleats es van decantar sobretot per la incorporació al SAAS o per la indemnització, ja que recelaven de les condicions que podria imposar la nova empresa adjudicatària del servei. A més, es va queixar que els sis treballadors que finalment seran indemnitzats encara no han estat informats de quan plegaran ni de les quantitats que se’ls abonaran. L’USdA estarà atenta perquè les hores extres es paguin com a tals i que es compleixin els períodes de descans entre les jornades laborals. A més, recorda que perquè els tècnics puguin fer més hores de les estipulades legalment necessiten un acord amb els treballadors.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte