Diari digital d'Andorra Bondia

Grandvalira obté la millor xifra en set anys amb 1.615.000 forfets venuts


Escrit per: 
M. S. C.

Grandvalira ha tancat la temporada amb uns resultats positius tant pel que fa a l’afluència com l’abundància de neu. En total s’han venut 1.615.321 forfets, xifra que representa un creixement del 9% respecte al 2012-2013 i que és la millor dels darrers set anys. La directora general de Grandvalira, Núria Tarré, va destacar que aquests clients no s’han concentrat en dies puntuals sinó que s’han repartit al llarg de la temporada. En aquest sentit va assenyalar que el 56% dels dies d’obertura van registrar més de 10.000 visitants diaris, un fet que permet tenir un negoci regular durant tot l’hivern (les estades són d’entre tres i quatre dies de mitjana).
Les nevades van permetre avançar la temporada una setmana i van oferir “el millor inici dels darrers vint anys”, amb l’impacte positiu que això té en l’aspecte psicològic i en les reserves. Les precipitacions que van seguir han permès registrar 145 dies d’obertura i només sis dies de tancament parcial (cap de total). També els bons resultats s’han traslladat a l’àmbit econòmic. L’augment de l’afluència s’ha traduït en un increment dels ingressos, no només per la venda de forfets sinó gràcies als altres serveis. De fet, durant aquesta temporada s’ha registrat un consum més elevat per aquest concepte (en restauració o l’escola, per exemple). Tarré creu que això és un indicador del perfil de client que ve, que està disposat a gastar diners en serveis, al mateix temps que reflecteix les inversions realitzades en aquests àmbits. Tot i aquest resultat econòmic, la directora del domini va exposar que cal precaució ja que les inversions són importants.
Quant als mercats, el francès, el britànic i el rus són els que han impulsat el creixement. El francès s’ha incrementat un 20% (passant de representar l’11,5% dels clients a gairebé el 13%) i el britànic i l’anglès al voltant d’un 20%, i tot indica que aquesta recuperació es mantindrà en els propers anys, mentre que el rus modera el creixement després de tres anys d’augments forts (potser per la devaluació del ruble i en menor mesura per la crisi d’Ucraïna), pujant un 7%. Tarré va indicar que el futur d’aquest mercat és més incert i dependrà del funcionament de l’estiu a la costa catalana. En relació amb l’espanyol (un 50,7% dels clients), ha registrat una estabilització i en valor absolut ha augmentat prop d’un 1%. També s’ha vist un increment en els mercats nòrdics (Suècia i Noruega), tot i tractar-se de xifres petites. Tarré va destacar que Grandvalira continuarà treballant per la diversificació dels mercats internacionals.
En el posicionament de l’estació i la marca a escala mundial hi tenen un paper important els esdeveniments esportius de primer nivell que acull, i que tenen un impacte mediàtic important. Per aquest motiu, la intenció és continuar-hi apostant. En algunes ocasions, aquestes proves també tenen certa correlació amb l’afluència, tot i que la xifra màxima es va assolir el 29 de desembre amb 26.500 visitants.
Des de Grandvalira també es van mostrar satisfets amb la nova política de comunicació a l’exterior realitzada amb Andorra Turisme. La intenció de totes les parts és renovar l’acord un any més. Alfonso Torreño, director de Màrqueting i Comunicació, va exposar que això ha permès unificar el missatge en diversos mercats.
Tarré també va anunciar que l’oferta d’aquest estiu es promocionarà sota la marca Grandvalira ja que, tot i que representa poc volum de negoci, permet donar continuïtat a la comunicació.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte