Diari digital d'Andorra Bondia

La campanya d’hivern preveu un 3,4% de turistes més que fa un any


Escrit per: 
M. S. C.

Andorra Turisme preveu un creixement de turistes del 3,4% durant aquesta temporada d’hivern, xifra que suposa 40.305 persones més que fa un any. Aquest increment ha de venir dels mercats propers, segons va explicar el ministre de Turisme, Francesc Camp, i en aquest sentit dels 1,2 milions de turistes que s’espera atraure s’estima que 908.572 provinguin d’Espanya (un 3,7% més), 114.558 de França (un 4,6% més) i 190.140 d’altres nacionalitats (un 1,5% més). Es tracta d’uns augments superiors als de l’any passat tenint en compte que l’economia està millorant als mercats internacionals excepte a Rússia, les reserves que hi ha fins ara i la “inèrcia de quatre anys de campanyes molt potents”, va dir el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. Quant al volum global de visitants, Andorra Turisme es mou en la xifra de 7,9 milions.

La campanya ja va arrencar el 10 de novembre als mercats llunyans i s’allargarà fins al 15 de març. Farà especial èmfasi en Espanya (un mercat fidel) i França (mantenint les accions iniciades fa quatre anys per canviar la percepció que es té d’Andorra), però també en Centreeuropa. En aquest sentit s’espera una evolució positiva dels visitants britànics i irlandesos.

El pressupost de la campanya puja a 3 milions d’euros, 500.000 euros menys que l’any passat. La diferència radica en el conveni amb Ski Andorra (al qual s’ha reduït l’aportació per un canvi en el patrocini de Stade Toulousain que permet estalviar 40.000 euros) i el fet que es reutilitza l’espot de l’any passat. A això cal afegir-hi 1 milió d’euros que es destinarà als esdeveniments esportius que tindran lloc durant la temporada. 

Camp va destacar que tot i que és una campanya de continuïtat, la temporada presenta novetats en l’oferta turística –Gandvalira i Vallnord estan fent inversions importants per millorar l’experiència dels visitants i el servei–. Així mateix va recordar l’impacte positiu que tindran les competicions, ja que ajudaran a posicionar el Principat com a destí de neu a escala internacional. Tot plegat ha de permetre “pensar en un hivern força positiu”, encara que la temporada sigui més curta i Setmana Santa tingui lloc al març, va assenyalar el ministre de Turisme. A banda va destacar que sempre cal tenir en compte altres factors que no es poden controlar com el meteorològic o la incertesa generada pels atacs terroristes. Per últim, al desembre s’impulsaran tres campanyes de comerç: el Black Friday organitzat per l’Associació de Comerciants de l’Avinguda Meritxell, l’específica per les rebaixes i l’adreçada al consumidor intern, Andorra té premi. 

La pèrdua de russos pot fer tornar a baixar les vendes

Andorra Turisme considera que la crescuda del turisme britànic, polonès i del Benelux pot permetre recuperar el que es perdi amb el rus. Amb tot, Camp va avisar que la caiguda d’aquest mercat es pot fer notar al sector comercial i pot acabar comportant una disminució de les vendes, tenint en compte que és un perfil de client que gasta molt. Ja l’hivern passat la baixada va ser important. Van visitar el país 12.000 persones d’aquest país, una xifra que permet calcular que van ser unes 100.000 nits en establiments del Principat. Budzaku va dir que costarà equilibrar la pèrdua d’aquest turisme amb visitants que arriben de França o Espanya i va apuntar al mercat asiàtic, que fa una despesa important en compres. 

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte