Diari digital d'Andorra Bondia

L’ADA engega un punt d’informació per donar resposta a les necessitats


Escrit per: 
M. S. C.

A partir d’ara, el Principat disposa d’un nou recurs. Es tracta del Punt d’Informació a la Dona, un projecte que ha posat en marxa aquest any l’Associació de Dones d’Andorra (ADA).

La presidenta de l’entitat, Montserrat Nazzaro, va explicar que a l’hora d’impulsar la iniciativa “ens hem emmirallat en les necessitats” ja que darrerament es canalitzaven consultes molt diverses.
Això ha fet que s’optés per transformar el servei de mediació social, que es va iniciar l’any 2002, en un altre més orientat a donar resposta a qüestions que fan referència a diferents àmbits. Així, si les funcions de la mediadora eren millorar l’atenció a les dones en situació de risc, potenciar la coordinació entre els diferents agents implicats en els problemes amb què es troben aquestes persones i fomentar la responsabilitat social i la participació de la dona en la detecció i mobilització de recursos que asseguren la satisfacció de les necessitats d’aquest col·lectiu, en els darrers dos anys ha vist com se li plantejaven situacions que no estaven relacionades amb la violència de gènere. Per aquest motiu s’ha volgut adaptar el servei a les demandes de les usuàries i a partir d’ara s’oferirà informació referent a qualsevol àmbit, com pot ser el laboral (que és el que ha pres més força), sobre els procediments per accedir als recursos que hi ha al Principat o orientació a les prestacions que hi ha a disposició de la ciutadania, entre d’altres.
El Punt d’Informació a la Dona està ubicat a la seu de l’ADA (a l’avinguda Fiter i Rossell 71) i les consultes s’atendran de dilluns a dijous de les cinc a les set de la tarda sense necessitat de demanar cita prèvia. Tot i així, Nazzaro va afegir que tal com feia fins ara la mediadora social, l’associació oferirà orientació a través del telèfon les 24 hores i els 365 dies de l’any.
La presidenta de l’entitat va destacar que per fer possible la implantació d’aquest projecte s’ha comptat amb l’aportació econòmica del Govern, que hi ha destinat una subvenció de 10.170 euros per al 2014. Nazzaro va remarcar que l’ajuda de l’executiu permet cobrir el 70% del cost de la iniciativa i es va mostrar satisfeta d’aquest import, tenint en compte que el 2013 l’ajut que van rebre pel projecte de mediadora social va partir una retallada important respecte de l’any anterior.
Nazzaro va remarcar que la posada en marxa del Punt d’Informació a la Dona ve a cobrir “una mancança que fins ara hi havia al Principat”, quan és un recurs que “existeix en totes les grans ciutats de França i Catalunya”. Al mateix temps va exposar que aquest servei ajuda a millorar el benestar fent que les usuàries estiguin més ben informades. De fet, la manca d’informació és un dels problemes més freqüents que ha detectat l’ADA. Els horaris d’atenció que té l’administració n’és un altre, ja que sovint són incompatibles amb els laborals i això fa que moltes persones no hi puguin anar.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte