Diari digital d'Andorra Bondia

Preocupació pel perjudici que suposa per al transport el tall a Fiter i Rossell


Escrit per: 
M. S. C.

Les empreses que cobreixen les línies regulars de transport públic han expressat la seva preocupació per les pèrdues i l’alteració en el servei que suposa el tall de Fiter i Rossell, que obliga els autobusos a fer la volta pel túnel de les Dos Valires per anar a la Massana i Ordino. Les dues companyies lamenten que el sector del transport de passatgers no sigui una prioritat al país i que “es respecta poc” quan és el que mou més gent.
Des de la Hispano Andorrana, Jordi Troguet va criticar que la comissió que gestiona el túnel del Pont Pla no permeti circular els autobusos per l’interior d’aquesta infraestructura quan sí que ho poden fer pel túnel d’Envalira, del Cadí o del Mont Blanc. “No ho entenc”, va dir, i va afegir que això suposarà per a la companyia haver de fer 5.400 quilòmetres de més durant les quatre setmanes que estarà tancada la circulació a Fiter i Rossell. Això tenint en compte només les línies regulars, ja que el transport escolar està en la mateixa situació. Troguet va destacar el perjudici que això suposa també per als passatgers i es va mostrar “indignat” per la manca de solucions que s’ofereixen des de l’organisme competent. “Si hi ha­gués voluntat se’n trobarien”, va puntualitzar. Al mateix temps va exposar que fer 5.400 quilòmetres de més és com anar quatre cops a Madrid, amb el cost que  això suposa d’hores i de consum.
També el president de la Cooperativa Interurbana, Gabriel Dallerès, va indicar que la companyia està valorant alternatives per afrontar el 50% de despesa addicional que suposa haver d’anar fins al túnel de les Dos Valires. Les dues sortides que hi ha és o reduir freqüències o posar en funcionament uns vehicles que compleixen les condicions per passar pel túnel del Pont Pla, les quals no va entrar a valorar tenint en compte que “no som especialistes”.
Dallerès va explicar que els autobusos que es permetrien passar per la infraestructura han de tenir menys de deu metres de llargada (per poder girar a dins del túnel) i un sistema automàtic d’extinció d’incendis. Troguet va afegir que, a més, es demana reduir el carburant al dipòsit i que els conductors hagin passat un curset per a casos d’incendis. El responsable de la Hispano Andorrana va afirmar que dotar els vehicles d’aquest sistema antifoc pot suposar 1.500 euros per autobús i, en el cas dels més llargs, 3.000 euros. Dallerès també va recalcar que el canvi en les rutes suposa una pèrdua d’usuaris, ja que davant de la incertesa s’organitzen de forma diferent.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte