Diari digital d'Andorra Bondia
Assaig general del ‘Stabat Mater’ a la plaça del Consell, un dels espais habilitats com a escenari del ClàssicAND.
Assaig general del ‘Stabat Mater’ a la plaça del Consell, un dels espais habilitats com a escenari del ClàssicAND.

El 70% del pressupost del festival es queda al país, assegura Rechi


Escrit per: 
A. L. / Foto: Facundo Santana

Les vendes s’han fet esperar a l’última setmana, “una tendència que es registra a tot el món”.

No se’l veia ahir especialment inquiet, a Joan Anton Rechi, pel ritme més aviat lent amb què s’han anat venent les entrades del ClàssicAND. Quinze dies enrere se n’havien col·locat entre el 45 i el 60%, i tot i no disposar de xifres actualitzades, el director artístic del festival sosté que els últims dies s’ha disparat la venda, sobretot per als concerts d’aquest primer cap de setmana, i augura que la setmana que ve es repetirà aquest boom d’última hora: “És una tendència que s’ha registrat a festivals de tot el món els últims anys, especialment des de la pandèmia. A la gent li costa comprar amb molta antelació i espera fins a l’últim moment. Ho hem comprovat al Liceu, a Peralada i a tot arreu”, diu. Aviat, però, sortirem de dubtes, perquè la primera cita és avui, amb el Stabat Mater que dirigirà aquest vespre el mestre Dani Espasa a la plaça del Consell. Al tancament de l’edició s’havien venut prop de 300 de les 430 localitats disponibles, amb preus que oscil·len, atenció, entre els 32 i els 72 euros.

Cal en aquest punt recordar que ClàssicAND és una ambiciosa iniciativa liderada per Andorra Turisme per posicionar el país en el circuit dels festivals d’estiu. Que hi ha enrolat Creand, MoraBanc i els comuns d’Ordino i la capital, i que entre tots hi han injectat un molt generós pressupost que s’enfila als 900.000 euros i que ha generat lògiques suspicàcies des del moment que la Temporada de Música i Dansa, per exemple, no superava en els seus millors moments els 300.000. Segons Rechi, el 70% del pressupost s’invertirà en l’allotjament dels artistes i al muntatge dels escenaris exteriors (al Parc Central i als jardins de Ràdio Andorra, a banda del Consell General). Això vol dir que aquests 630.000 euros “es quedaran al país”. El 30% restant anirà als caixets dels artistes.

Pel que fa al cartell, Rechi convida a distingir entre les primeres figures mundials i els artistes mediàtics. És probablement cert que ClàssicAND no ha pogut enrolar noms del segon grup, sobretot per les presses amb què hem hagut d’aixecar el cartell i tenint en compte que en el món de la lírica les agendes es tanquen amb un o, millor, dos anys d’antelació. “Però tant la mezzo georgiana Anita Rachvelishvili com l’arpista Xavier de Maistre i Benny Benack són figures de primeríssima fila mundial. Una altra cosa és que l’aficionat mitjà no els conegui. Però que no siguin mediàtics no els treu un gram de qualitat”.

En fi, que Rechi està satisfet amb la criatura. De moment la idea és complir les tres edicions perquè el projecte maduri i es consolidi. Però l’èxit, adverteix, no es pot mesurar pels plens que registri: “És una primera edició, i l’objectiu era donar-nos a conèixer, explicar el que fem i fer-ho d’una forma atractiva. Posicionar-se no és fàcil, i cal cert temps. L’èxit, per mi, consistirà que el públic potencialment interessat conegui el que fem, i sobretot, com ho fem.” En la línia del que el ministre de Turisme i patrocinador últim del festival, Jordi Torres, deia en la presentació del cartell: “L’objectiu no és el retorn econòmic, sinó en imatge, volem vendre que també ens preocupem per la cultura.”

 

 

Rechi

Compartir via

Comentaris: 3

Comentaris

Volen vendre que es preocupen per la cultura ????? Doncs si, els costa molts diners vendre aquesta imatge i per que ? Perquè en realitat ni es preocupen i el mes important es que no tenen ni idea del que fan. Ara justifiquen per activa i passiva que el 70% del presupost es queda al país donat que s’ha parlat u molt de que el cartell no ho val ni de lluny . Ja ja ja …. Quina presa de pel tot plegat.
Malgrat el rebombori que han estat fent fins al dia d’avui als medis de comunicació, el regal d’entrades, les ofertes de packs d’entrades amb l’allotjament als hotels o comprant al súper un paquet de galetes … si alguna cosa no qualla … no qualla. El programa no resulta prou atractiu per ni venir de fora ni pels propis Andorrans. Hi ha que igualment s’omplirà les butxaques.
No ens portarà turisme ni de lluny...el que necessitem és deixar de intentar tirar en davant projectes fallits de música clàssica (estic d'acord en que algú hi deu guanyar amb aquestos tejemenejes si no no ho entenc) i portar artistes que molin com al festival de jazz d'Escaldes, pero d'altres estils, rock etc, ja cansa tanta ONCA constantment, es tenen que guanyar la vida pero també poden provar sort fora d'Andorra i deixar espai per altres

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte