Diari digital d'Andorra Bondia
El ‘branding’ d’Andorra haurà de tenir un finançament mixt públic i privat
El ‘branding’ d’Andorra haurà de tenir un finançament mixt públic i privat

El ‘branding’ d’Andorra haurà de tenir un finançament mixt públic i privat


Escrit per: 
Pepa Gallego/Foto: Jonathan Gil

Al final l’objectiu de la marca Andorra “és crear una eina perquè tothom que ens movem internacionalment puguem explicar qui som, vendre el país, donar visibilitat a Andorra a l’estranger i reforçar la nostra reputació o lluitar contra els aspectes reputacionals negatius”, va manifestar Pere Augé,  impulsor del projecte i que presideix la comissió de la Confederació Empresarial (CEA) encarregada de crear aquest branding d’Andorra. Es preveu que abans de final d’any aquesta marca, elaborada per l’encreuament de dades de l’enquesta interna del país i la que està responent ara la gent de fora, pugui tenir un format físic. El cost encara no s’ha estudiat, però haurà de tenir un finançament públic i privat “perquè és per a tothom”, va explicar Augé, que també reconeix que l’ha impulsat la CEA “perquè el Govern deia que anava a fer-ho però no ho ha fet”. 
Augé va manifestar que la comissió encarregada d’aquesta marca, que es formalitzarà amb una sèrie d’actuacions, conferències, anuncis, promocions, esdeveniments i audiovisuals, comptarà amb el treball d’empreses de comunicació i màrqueting del país, que seran les encarregades de donar forma a tot el contingut de la marca Andorra. El cost encara no es pot xifrar perquè dependrà de quantes accions es facin, però Augé està convençut que les institucions públiques participaran en el seu finançament, com ja ho fan en la comissió a través d’Actua, i des del sector privat també costejaran part de la marca “perquè va en interès de tot el país”.  Segons Augé, “és una campanya per posar Andorra de moda”.

El més valorat des d’aquí 
Tot i que els resultats de l’enquesta a què van respondre els que viuen a Andorra es presentaran el 29 de març vinent en l’acte de presentació de la memòria de la CEA, el BonDia ha pogut saber que el que més han valorat els residents i andorrans han estat l’entorn natural, la seguretat, la fiscalitat competitiva, la petita grandària, la infraestructura turística, l’oferta dels horaris comercials, les estacions d’esquí, l’agenda d’activitats culturals, esportives i de la natura, la climatologia, i la qualitat i estil de vida. 
Per altra banda, les respostes de les enquestes han  assenyalat aspectes que el Principat hauria de potenciar, com és convertirse en un referent en esports de muntanya, però també en qualitat de vida, l’excel·lència de la seguretat, també, segons els que han contestat l’enquesta interna caldria donar més promoció per convertir-se en un centre estratègic financer i empresarial, en una destinació d’inversió estrangera, en la competitivitat del comerç, en ser també una referència en l’àmbit turístic i cultural i en allò que se’n diu smart country. 
Amb aquestes conclusions de la primera enquesta s’ha elaborat la segona, que sota el títol “I tu, com veus Andorra?” pregunta als estrangers si aquests punts forts i aquells que s’han de promoure més, segons els que viuen al Principat, són vistos des de fora d’igual manera. 
Una part de la marca tindrà un caràcter emocional. “Hem de fer una campanya perquè hi participi tothom i millori l’autoestima i recuperem valors identitaris i fer-nos sentir orgullosos d’on som”, va dir Augé, que va lamentar la des­afecció latent de la ciutadania pels interessos del país. “Hem de conèixer bé les virtuts i tenir arguments per sentir-nos orgullosos”, va remarcar Augé. És per això que en la marca també seran protagonistes valors identitaris. 

marca Andorra
Pere Augé
CEA
projecte
valorat
esquí
seguretat

Compartir via

Comentaris: 1

Comentaris

Lo primer que hauriem d'entendre, es la nostra dimensio. Hauriem de procurar no enganyar a la gent, amb lo de sempre. Cambiant les regles del joc cada cop que ens convé. i sobre tot, retirar burocracia, i alleugerar l'estat. Si no, per molt branding que es faci, no s'ho creu ningú.

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte