Diari digital d'Andorra Bondia
Un bus exprés en el seu recorregut cap a Sant Julià de Lòria.
Un bus exprés en el seu recorregut cap a Sant Julià de Lòria.

Les tarifes de bus s’apugen un 1,7% i les de taxi, un 1,8%


Escrit per: 
Redacció / Foto: Agències

Les tarifes del transport interurbà de passatgers s’apujaran un 1,77% de mitjana, mentre que les de taxi ho faran un 1,80% el 2018. Es tracta d’un increment inferior al que demanava el sector i també se situa per sota de l’evolució de l’IPC dels darrers quatre anys. Cal recordar que les tarifes no s’havien modificat des del 2014. 
En concret, els preus de l’autobús de línia regular passaran d’1,80 a 1,85 euros per als bitllets senzills d’una zona, mentre que els de dues zones s’apujaran dels 3,30 als 3,35 euros. En el cas dels de tres zones, el bitllet passarà de 4,60 a 4,70 euros, i el de quatre zones s’encarirà de 6,10 a 6,20 euros.
Quant als abonaments, la T10 passarà de 13,50 a 13,75 euros; la T20, de 25,50 a 25,90 euros; i la T30, de 36,50 a 37,10 euros. Finalment, la T40 s’apujarà dels 46 euros actuals als 46,80. L’abonament setmanal d’una zona creix dels 23,30 als 23,70 euros; el mensual d’una zona, dels 74 als 75,20 euros; i el de dues zones, de 104,50 a 106,10 euros. El ministre portaveu, Jordi Cinca, va destacar que tots aquests augments se situen per sota del 2%, al mateix temps que va remarcar que la pujada del bitllet senzill és lleugerament superior a la dels abonaments per  afavorir la utilització del transport públic. Les companyies de transport havien sol·licitat un increment del 5%.
Quant a les tarifes de taxi, la baixada de bandera passarà dels 2,55 als 2,60 euros. La tarifa 1 per l’import per quilòmetre recorregut els dies laborables i en horari diürn passa d’1,12 a 1,14 euros. Amb relació a la tarifa 2, aplicable als nocturns i festius, en horari nocturn, passa d’1,33 a 1,35 euros. També creix l’hora d’espera, de 18,80 a 19,15 euros.
Les tarifes de taxi també han estat congelades en els darrers quatre anys. El 2016, però, es va afegir la tarifa de suplement per transportar més de quatre clients.

transport
preus
bitllet
abonaments
IPC

Compartir via

Comentaris: 1

Comentaris

Seria de temps de subvencionar el transport públic enlloc d'apujar els preus, no? Ara que tenim un impost sobre la renda i volem fer d'Andorra un pais pioner en matèria de transport net i sostenible. No entenc la llògica realment. Cada any els turistes es senten enganyats quan han de pagar un biltllet de bus, "estafadors", som nosaltres els usuaris que li hem de dir que no, que això és el preu normal. I si no hi ha ningú per a informar-los, doncs aquests turistes s'enduen una imatge negativa del país, sense parlar dels busos mateixos, perquè son tan grans i tan àntics, molesten la circulació, no són tan àgils com un minibus, entenc això té un preu però tb té a veure amb una voluntat política. Està bè gastar diners per fer estadístiques i anàlisis del tràfic, però no farem una "ciutat del futur" sense inversions concretes i voluntàries, L'urgència a Andorra és la mateixa de sempre: sobrepoblació de cotxes i contaminació de l'aire a les valls centrals. Hi ha mil coses que es poden fer o inventar. Per exemple perquè no ajudar els treballadors, incentivar-los a agafar e transport públic per a "baixar" a treballar? Amb un acord de govern amb les empreses... com es fa a Suïssa? Cada vegada és més interessant desplaçar-se amb cotxe individual i el país ja està col.lapsat. Sense parlar dels horaris que no permeten disfrutar de l'oferta cultural de la capital (a grans ciutats), passades les 9 hores de la tarda hi ha no hi ha busos per pujar i no tothom pot pagar la tornada en tàxi. "À bon entendeur !"

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte