Diari digital d'Andorra Bondia
Vianants passejant per la zona comercial de Vivand, a Escaldes-Engordany.
Vianants passejant per la zona comercial de Vivand, a Escaldes-Engordany.

El nom atura la creació de l’ens per gestionar l’eix comercial central


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

La creació de l’ens públic-privat que ha de gestionar l’eix comercial central està aturada pel nom que se li donarà a aquesta zona. L’entitat estarà integrada per la Cambra de Comerç, l’Agrupació de Comerciants de l’Eix Central (formada per l’Associació de Comerciants de Meritxell, Vivand i l’Associació de Comerciants del Fener Boulevard), i els Comuns d’Andorra la Vella i d’Escaldes-Engordany. El fet és que aquesta darrera corporació defensa que l’eix central s’ha de dir Vivand, estenent a la capital la marca adoptada fa cinc anys a l’avinguda Carlemany. Entén que ha fet esforços per potenciar el carrer per a vianants i no vol que això hagi estat per a res. 
Andorra la Vella, en canvi, aposta per impulsar un projecte nou amb un nom també nou. Així, tot i l’aposta de totes les parts per treballar conjuntament per a la promoció de l’eix comercial, els posicionaments segueixen enrocats fins ara en relació a aquesta qüestió. Les fonts consultades assenyalen que es tracta més d’un tema polític que no pas a nivell d’associacions de comerciants. Amb tot, és cert que les entitats d’empresaris acaben alineant-se amb els respectius comuns ja que és la corporació de cada parròquia la que vetlla pel territori on es troba i la que facilita ajuts econòmics a les associacions. 
Mentrestant, els estatuts de l’entitat pública-privada de l’eix central Andorra-Escaldes ja han estat redactats per part dels comerciants de Meritxell, Boulevard Fener i Vivand. En aquests s’indica que l’ens, que tindrà per objectiu la promoció i millora d’aquesta zona comercial, estarà integrat per la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis, amb una quota de participació del 5%; el Comú d’Andorra la Vella, amb una quota de participació del 20%; el Comú d’Escaldes-Engordany, amb una quota de participació també del 20%; i l’Agrupació de Comerciants de l’Eix Central, amb una quota del 55%. Així mateix, es recull que es crearà un comitè de gestió, que serà l’encarregat de portar el dia a dia de l’ens. Aquest estarà format per tres representants de l’Agrupació de Comerciants de l’Eix Central; dos representants del Comú d’Andorra la Vella; dos representants del Comú d’Escaldes-Engordany; i un representant de la Cambra de Comerç.
En relació al règim econòmic, es preveu que l’entitat estigui finançada amb les aportacions de l’Agrupació de Comerciants de l’Eix Central i els Comuns d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. A més, s’exposa que les aportacions efectuades per les corporacions quedaran afectades exclusivament als projectes i activitats que hauran aprovat aquestes administracions públiques en el marc del comitè de gestió. Quant a les despeses de funcionament corrent, seran assumides per l’Agrupació de Comerciants de l’Eix Central en la seva totalitat. De fet, aquest ens tindrà un gerent, tal i com ja havien anunciat les entitats. Aquestes també havien explicat que l’objectiu era contractar una empresa especialitzada per a la creació de la marca que acolliria l’avinguda Meritxell, Vivand i Boulevard Fener. A més de les associacions de comerciants, els dos comuns afectats i la Cambra de Comerç, en la definició de la marca també hi participa el ministeri de Turisme.
Tot i els esculls que encara queden, les parts segueixen treballant en la festa d’inauguració de l’eix central, que està prevista pel 7 de desembre, moment en què les obres de Vivand ja estaran enllestides. A aquesta, el Comú d’Andorra la Vella ja ha acordat  aportar-hi el finançament per cobrir el 15% de les despeses del projecte. Altres iniciatives que es projecten impulsar durant el 2019 passen per una col·laboració amb Grandvalira per atreure el públic de la Copa del Món d’esquí cap a l’eix central i fer promoció publicitària de la zona, tant a nivell intern com extern.
La creació de l’ens públic-privat és una de les accions previstes en el Pla Estratègic de Turisme de Compres. 

 

nom
atura
eix comercial
Central
ens

Compartir via

Comentaris: 3

Comentaris

Quina vergonya que la capital tingui que fer també seva una marca de la parròquia veïna!!! Va, home, va! En comptes d'aprofitar una marca consolidada com és VIVAND, anem a fer que botigues i parròquia tinguin que posar tota la retolació i merchandising nou i començar des de zero! Estaria bé que almenys una vegada, com es diu col•loquialment, la capital “baixés del burro”
Totalment d'acord App. Sembla q agradi trencar marques consolidades (Grandvalira, Vivant..) quién da más??
Vivand ja és marca: no cal gastar més diners en fer marquies noves. Una mica de seny.

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte