Diari digital d'Andorra Bondia
L’allau que va colgar l’esquiadora a Soldeu va tenir lloc el 25 de desembre del 2013.
L’allau que va colgar l’esquiadora a Soldeu va tenir lloc el 25 de desembre del 2013.

L’L3 desapareix i passa a ser línia circular per les parròquies centrals


Escrit per: 
M.S. / Foto: Jonathan Gil

Tot just tres setmanes després de la posada en marxa de les  noves línies d’autobusos es portaran a terme els primers “ajustaments” importants després que tant des de les companyies adjudicatàries com des de l’executiu s’hagués recollit les incidències, els suggeriments i les propostes de canvi fetes arribar tant per part d’usuaris particulars com per part dels comuns.
Així ho va explicar ahir el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, a la sortida de la reunió de valoració que va mantenir amb els responsables de les companyies, trobada on es van acordar els canvis que es faran efectius aquest dijous mateix, aquells “més senzills”, i a partir de dilluns vinent, aquells que precisen més temps, tant per a l’adaptació interna de la plataforma com per ser comunicats als usuaris.
Entre les modificacions més cridaneres hi ha la desaparició de l’actual L3, que unia la capital amb Soldeu, que es replantejarà i es convertirà en una línia Circular per les parròquies centrals que permetrà “donar resposta a la connexió entre Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, sobretot per cobrir la part de l’avinguda del Pessebre i Fiter i Rossell i connectar-lo amb el centre Andorra”, segons va precisar el ministre.
Així mateix, Gallardo va tranquil·litzar els usuaris de l’L3 tot assegurant que aquesta modificació “no implica cap pèrdua de qualitat en les freqüències que hi ha a Canillo”, que es mantindran en els trenta minuts actuals. Per aconseguir-ho, va continuar el ministre, es modificaran també les actuals freqüències de l’L4, la línia que connecta Andorra la Vella i el Pas de la Casa, que en lloc dels seixanta minuts actuals seran també de trenta minuts. Els caps de setmana la freqüència de pas serà de 45 minuts, una opció que es va valorar per als dies feiners però que finalment s’ha descartat, ja que “el volum d’usuaris de la línia, especialment a l’hivern, justifica plenament la freqüència de trenta minuts”, tot i que en les hores punta, entre les 6.15 i les 10.15 hores i entre les 18.30 i les 21.30, es mantindrà també la freqüència de trenta minuts.
Així mateix, el ministre, que va destacar que els canvis a l’L4 combinats amb l’L2 comportaran que a “Encamp hi hagi una freqüència de dotze minuts”, va explicar que també es va acordar un canvi en la tarifació per donar resposta a les demandes,  ja que “hi havia parades dins el poble de Canillo que tenien una tarifa diferent quan era al mateix poble”.
La supressió de l’L3 i la posada en marxa de la línia Circular així com el canvi de freqüències en l’L4 i el de tarifació per Canillo seran efectius a partir de dilluns vinent. Abans, però, ja des de demà mateix, es posaran en marxa els canvis previstos en l’L1, que uneix Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany, i en el Bus Exprés.
Concretament, en el cas de l’L1, el servei des de Sant Julià de Lòria començarà a les 6.20 hores en lloc de fer-ho a les set del matí, com fins ara. A més, la sortida des d’Escaldes-Engordany es farà des de dijous des de la parada del carrer de la Unió. En el cas del Bus Exprés, el primer servei des de Sant Julià 
sortirà a les 6.30 hores en lloc de les set.
D’altra banda, i interpel·lat novament sobre una possible rebaixa de les tarifes, Gallardo va reiterar que abans de pensar en cap proposta cal disposar de tota la informació, recollida que es farà durant el 2020.

Més d’una hora d’espera per un “error humà”

“El que va passar dilluns al Pas de la Casa va ser per un error humà, perquè el conductor que havia de fer la sortida des del Pas la va fer des de l’Estació Nacional d’Autobusos, i per això va haver-hi aquest desquadrament.” D’aquesta manera, i després de demanar-ho a la companyia que presta el servei, va justificar el mi-nistre de Presidència, Economia i Empresa, la nova incidència viscuda dilluns al vespre al Pas de la Casa, on una vintena de treballadors va haver d’esperar prop de dues hores l’autobús i van penjar un vídeo de denúncia a les xarxes socials.
Gallardo va assegurar que es va traslladar a les companyies que situacions com aquesta no es poden reproduir i que ja sigui per “error, avaria o accident cal assegurar que no hi hagi espais tan grans sense servei”.

L'L3
desapareix
passa
línia circular
parròquies centrals

Compartir via

Comentaris: 1

Comentaris

En comptes de fer un estudi amb cara i ulls i demanar les necessitats reals als usuaris que son qui utilitzen el transport públic anem fent proves. Mentrestant la classe treballadora que és qui agafa el clípol és qui pateix aquests invents, qui decideix els recorreguts, trajectes i temps va còmodament assegut al seu cotxàs.

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte