Diari digital d'Andorra Bondia
Una imatge del pic del Carroi.
Una imatge del pic del Carroi.

Els comuns diuen que el telefèric és viable tot i ser només fins al Carroi


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

El plec de bases per a la construcció d’un telefèric fins al Carroi preveu que només arribi fins al pic. La connexió amb les pistes d’esquí de Pal, doncs, es deixarà per a una segona fase, que ara de moment ni es planteja. Tot i així, els comuns d’Andorra la Vella i la Massana, que estan treballant conjuntament en aquest plec de bases, van assegurar que el projecte és viable. D’aquesta manera contradiuen les informacions de què disposava l’anterior cònsol major de la capital, Jordi Minguillón, que indicaven que l’equilibri econòmic de la concessió només s’aguantava si arribava a l’estació. 

Així, la cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, va destacar que hi ha uns privats disposats a construir el giny posant-hi el cent per cent de la inversió. “Són empreses súper serioses i si traiem el concurs ens han assegurat que s’hi presentaran”, va dir Marsol, i va afegir que veient això, la iniciativa “ha de ser viable”. També el cònsol major de la Massana, David Baró, va afirmar que “si hi ha privats disposats a invertir vol dir que el projecte és viable”, ja que no s’hi destinarà “cap euro públic”. Marsol, a més, va explicar que aquestes empreses tenen estudis del nombre potencial de visitants que podria transportar el telefèric, ja que han fet enquestes, tot i que no va poder precisar una quantitat. “Fa anys que hi treballen i són empreses especialitzades, que tenen aquest tipus d’atractius en molts llocs del món”, va dir. 
Els comuns d’Andorra la Vella i de la Massana només hi posaran el terreny de sortida i el d’arribada de la instal·lació, pel qual rebran un cànon. Aquest cànon es preveu que sigui objecte del concurs. Així, es fixaria un import mínim i a partir d’aquí les empreses interessades podrien oferir una aportació més elevada, que es tindria en compte a l’hora d’atorgar la concessió. En principi, el Comú de la Massana hauria de rebre la meitat d’aquest cànon, tenint en compte que els terrenys en què es construiria l’arribada són majoritàriament d’aquesta parròquia. Marsol també va avançar que la concessió seria per un termini d’entre 40 i 50 anys. 
Quant a la sortida del giny, l’aposta de la capital és que estigui ubicada en un lloc cèntric tot i que no es descarta que es pugui emplaçar en una zona més allunyada per tal de potenciar-la turísticament. Ara s’estan determinant “dos o tres” espais que es proposaran al concurs com a punt de sortida. A banda, es permetrà als privats donar altres solucions i fins i tot oferir terrenys privats.
Marsol va remarcar que els inversors privats interessats a desenvolupar el giny “hi creuen” i tenen els mitjans econòmics i tècnics per fer-ho. Per tant, considera que “no podem deixar perdre aquesta oportunitat”, i va reiterar que s’està treballant per convocar el concurs al més aviat possible. La cònsol major de la capital va remarcar que “Andorra la Vella necessita un punt atractiu” i va afegir que “el comerç l’hem de seguir potenciant i també donar-li complements i experiències”, i el telefèric del Carroi n’és una de “factible, perquè tenim uns inversors seriosos que estan disposats a participar en el concurs i a pagar tot l’import”.
El cònsol major de la Massana, de la seva banda, va explicar que la participació d’aquesta parròquia en el projecte només tindrà lloc si es compleixen dues condicions: que la infraestructura i la inversió sigui al cent per cent finançada per capital privat i que la Massana rebi un cànon o lloguer pel terreny públic que posa a disposició. Baró també va dir que la connexió amb l’estació de Pal “és un altre projecte” i que “ja es veurà si es farà o no”. En tot cas, va recordar que es va comprometre a celebrar una consulta popular vinculant en el cas que la iniciativa es posés a sobre de la taula. El mandatari, a més, va declarar que encara que la voluntat és treure el plec de bases abans de les eleccions del mes de desembre caldrà assegurar-se que aquest estigui “ben fet”. Davant d’això va dir que ni el Comú d’Andorra la Vella, ni el de la Massana, ni el Govern, que també hi participa, faran aquest pas a correcuita.

comuns
telefèric
viable
Carroi

Compartir via

Comentaris: 2

Comentaris

Molt maco. Espero que preveieu un aval per garantir el desmuntatge de la ferralla en cas de que la concessionaria plegui o faci fallita. Nomes faltaria que pleguessin veles, es deixés de fer servir i tota la ferrallla plantada 20 anys alli sense possibilitat de treure-la o usar-la
Quina manera més bèstia d'insistir en la destrucció d'un petit país! Entre l'aeroport que volen financiar uns xinesos, el telefèric a Carroi que té inversors seriosos, les nombroses torres (ara ja no es contrueixen edificis sino torres) que ni se sap d'on surten els diners etc etc en breu ens haurem venut tot el país. Increïble!

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte