Diari digital d'Andorra Bondia

L'opinió de...

imatge de Tribuna

Tribuna

 

 

El Cedre: situació crítica

Autor: Treballadors del Cedre


La situació és crítica, molt crítica al Cedre. Els seus treballadors estan desmotivats, se senten enganyats, la manca d’informació està creant molt malestar.

Estem sortint als mitjans de comunicació pràcticament a diari, i sabeu el que s’ha resolt? Res de res. El SAAS continua sense voler escoltar-nos, ningú millor que nosaltres, els treballadors, sabem com funciona el centre i les mancances que tenim. Algú ens ha demanat la nostra opinió per millorar la situació actual? NINGÚ, ningú ho ha fet!
El dia a dia se’ns està fent cada vegada més difícil. Des de fa uns mesos la situació va empitjorant: torns sense cobrir, però en l’actualitat no per manca de personal, que n’hi continua havent, sinó perquè ja no s’intenten cobrir aquests torns. No es fa l’esforç per part de la direcció actual del centre de fer-ho. Dos persones han de fer la mateixa feina que tres o inclús quatre. Potser per això el nombre de baixes va augmentant?

Sentim el senyor ministre assegurar que no hi ha disminució de la plantilla, però la realitat que vivim és una altra.

S’omplen la boca parlant del nou projecte d’ACP, però el que no diuen és que aquest projecte es va iniciar el novembre del 2018, on vam començar la feina conjuntament amb Fundación Matia i en vàries reunions van felicitar el personal per la feina feta i pel seu entusiasme. Sí senyors, el personal del Cedre ja està anant cap al paradigma de l’ACP fa mesos amb il·lusió, amb el convenciment que aquest projecte seria per millorar la qualitat de vida dels nostres residents. Així que no hi ha resistència al canvi i moltíssim menys a la implantació del projecte d’ACP, sinó en com s’està portant a terme aquest procés de canvi. Una de les premisses per fer ACP és tenir una plantilla estable, ara per ara això és impossible. Fundació Matia insistia molt en les reunions que feia amb el personal que un equip motivat pot fer meravelles. Què ha passat des d’aquelles felicitacions per la feina ben feta fins a l’actualitat? Potser no ajuda gens la nova direcció del centre?

Hem sentit la senyora Carine Montaner, consellera de Terceravia, demanant al senyor ministre que posés fil a l’agulla i esbrinés què està passant amb el personal del Cedre. Aquesta recomanació ha caigut en sac buit? Perquè ja podem assegurar que realment s’hauria d’esbrinar què li passa a aquesta gent que fa mesos estava tan motivada i ara, segons la direcció del SAAS, posa resistència al canvi i no vol sortir de la seva zona de confort.

Però el més trist de tot és que aquest clima d’incertesa, de malestar, de manca de personal, afecta els nostres residents i sembla que ningú s’ha parat a pensar en ells. Sí que ens diuen que quan el procés funcioni estaran millor atesos, però mentrestant què??

Us podem assegurar que la majoria del personal que treballem al Cedre som vocacionals, ens agrada la nostra feina i tenim un respecte enorme per la nostra professió, pel Cedre però sobretot pels nostres residents. Ells estan a casa seva i permeten que nosaltres entrem en ella i formem part del seu dia a dia. L’ACP ens diu que hem de respectar els seus gustos i preferències, ells han de poder decidir com volen ser tractats, i nosaltres tenim l’obligació de fer-ho amb el màxim respecte tenint en compte la persona a la qual estem cuidant en tots els aspectes de la seva vida. Com ens podem sentir quan sabem que la qualitat de la nostra atenció ha disminuït tant?

Quan has de contestar a la demanda d’una persona de 70, 80 o inclús 90 anys, “un moment que ara vinc”, i aquest “moment” en converteix en llargs minuts o inclús hores perquè la càrrega de treball és tan elevada que no pots donar resposta immediata a les seves necessitats, com creieu que ens podem sentir?

Quan per manca de personal t’has de partir en dos, sempre intentant prioritzar, i decidir si acompanyar una persona en les seves últimes hores de vida o atendre un altre resident que està angoixat...

Així que no, no estem donant una atenció de qualitat als residents del Cedre, i això ens crea molt mal estar, frustració, desmotivació, impotència i molta, molta tristesa.
Així que sí, senyor Piqué i senyor Benazet, ens resistim al canvi, no a l’ACP, ens resistim al canvi que s’està imposant en els últims mesos, on els grans perjudicats són els residents del Cedre. El canvi que esteu portant a terme amb imposicions, sense idees clares, sense tenir en compte el personal que treballa al Cedre i molt menys els seus residents i com aquests canvis els estan afectant.

Esteu traient sense gaires explicacions les persones que tant el personal com els familiars i residents tenen de referència i que casualment són les més formades en ACP. Quin sentit té això?

Reiterem que creiem en el projecte ACP, però ara mateix ens preocupa la qualitat que no estem donant als avis del Cedre per manca de recursos humans i materials, que aquests últims també han anat en increment els darrers mesos.

La informació no és fluida, es prenen decisions de forma unilateral que no es comuniquen al personal, cada dia que anem a treballar hi ha una cosa nova o diferent de la qual no disposem informació, la qual cosa dificulta encara més l’atenció de qualitat que volem donar.

Així que us demanem que algú parli amb el personal, esbrineu el que està passant, poseu fil a l’agulla, feu els canvis de forma progressiva, amb seny, i tindreu personal motivat que sortirà de la seva zona de confort, com diu el senyor Piqué, a uns familiars satisfets per l’atenció prestada als seus avis, pares i sobretot a uns residents tractats des de la dignitat i el respecte que es mereixen.

Comentaris: 2

Comentaris

Es una lástima
El Cedre sólo funcionó bien los primeros años de su inicio
La implicación de todo el equipo y de su director fue inmejorable
Pero llegó una nueva dirección (Dr.Burgues)y una nueva ministra (Sra.Rodriguez) y se lo cargaron todo,muy a pesar de la protesta de familiares,usuarios y trabajadores.(Ver emeroteca)
Yo ful parte de estas quejas ya que tenia un familiar y no nos hicieron caso
Lo cambiaron todo (horarios,equipo directivo,etc)
Por cierto ya sé hacia el tan famoso ACP y se había conseguido la certificación ISO y os aseguro que funcionaba

Es serio que el propi personal digui que no és bo el tracte que s'està donant als avis, estem parlant d'un tracte personalitzat, i que a mes culpi d'això a la seva cap... I parleu de les baixes ... També es culpa de la cap? Perquè aquest problema sempre ha estat al cedre, també incloent a la cap anterior! Potser lo que hauria de fer la CASS es revisar aquestes baixes! I deixem corre lo dels absentismes...

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic