Diari digital d'Andorra Bondia
Jordi Daban, CEO de Daguisa Hotels.
Jordi Daban, CEO de Daguisa Hotels.

Jordi Daban: “No és qüestió d’imatge, sinó de principis: ajudar qui ho necessiti”


Escrit per: 
A. L. / Foto: BonDia

No va dubtar ni un minut a posar els cinc hotels del grup Daguisa a disposició del Govern. El Golden Tulip d’Escaldes acull avui 40 avis d’El Cedre.

Quan va prendre la decisió?
En el mateix moment que es va declarar l’emergència sanitària, divendres de l’altra setmana.

Devien pensar: ja que els han de tenir tancats, com a mínim que prestin servei a la comunitat.
Vam decidir tancar per protegir la salut de treballadors i clients. I ens vam dir, en una situació de crisi, que ens toca tan directíssimament, que menys que posar els nostres hotels a disposició del Govern.

Els va costar?
Ho vaig proposar al comitè directiu, i no vam trigar ni un minut a posar-nos d’acord. I naturalment, la propietat va dir que endavant.

Llavors tampoc no semblava que acabaria sent necessari.
El cert és que no. I no sabíem si els acabarien necessitant. Al final ha sigut desgraciadament que sí, però estem satisfets d’haver-nos-hi avançat. Potser hem agilitzat les coses.

En caldran uns quants més.
Preferiríem que no, però ens temem que serà així. I estarem al costat del Govern.

Ha costat adaptar les instal·lacions a les necessitats dels usuaris d’El Cedre?
Gens. Perquè hi ha hagut molt bona predisposició de l’hotel i també de les autoritats sanitàries.

Després del Fènix, quin podria ser el següent hotel de la cadena que acollís usuaris de centres sociosanitaris?
Els hem posat tots a disposició del Govern. Sembla que prefereixen els que estiguin més a prop de l’hospital, així que creiem que si cal ens demanaran l’altre establiment que tenim a Escaldes.

El personal continua treballant. Com s’ha gestionat?
Es va comunicar la decisió a la plantilla i als que voluntàriament van acceptar de treballar se’ls va impartir prèviament una formació per part de la Creu Roja, amb els protocols que havien de seguir, se’ls han facilitat els equips necessaris i he de dir que la predisposició ha sigut excel·lent. Amb els treballadors que podien estar entre la població de risc no hi ha hagut cap problema, s’ha tingut en compte perquè no és una obligació.

Què els diria als hotelers amb establiments tancats, però que tenen dubtes?
És un acte de retorn cap a la societat, i en moments crítics no s’han de tenir dubtes. Al final és un bé que repercuteix en la societat i per tant en nosaltres mateixos. Em consta que hi ha altres hotelers que també s’han ofert. Es tracta que ens en sortim, que retornem a la normalitat com abans millor. Però les coses s’han de fer de forma voluntària, és clar.

Quin és el recel que els pot costar de vèncer?
Pensar que hostatjar gent que pot haver estat infectada comporti un desprestigi per a l’establiment. Però al final, qualsevol de nosaltres pot contraure el coronavirus. I la pandèmia passarà. Amb una bona desinfecció, passada l’emergència el virus desapareixerà.

Si no és per solidaritat, faci-ho per màrqueting...
No ho veig així. No barrejaria el màrqueting amb això. Nosaltres ho hem fet per principis, la generositat que ens va inculcar el meu avi. No és qüestió d’imatge, sinó d’ajudar qui ho necessiti, en especial el col·lectiu dels avis, que són els més vulnerables. 

La cessió de l’hotel és indefinida, m’imagino.
Evidentment. Fins que no hi hagi perill de col·lapse sanitari, i tot retorni de manera gradual a una normalitat relativa. 

Dilluns hi van traslladar onze avis més d’El Cedre, que es van afegir als 30 que ja hi eren des de divendres. Se n’esperen més?
Les instal·lacions estan a disposició del Govern. És una decisió seva. Quan ells ho considerin, nosaltres tenim a la seva disposició les 596 habitacions del grup.

Qui gestiona el funcionament de l’hotel?
Nosaltres ens fem càrrec de la cuina, perquè tenim els canals de compra i el personal, ho tenim tot. El que el Govern ha portat és el material sanitari i tot el que els fa falta als avis. La resta ho facilitem tot nosaltres.

Jordi Daban
Comentaris: 3

Comentaris

Bravoooooo
Tinc varies preguntes, s’ha estipulat algun preu amb govern per aquestes habitacions? Segur que tot el personal es amb voluntat propia que van a treballar? Si no es tracta de marqueting perque no s’ha fet un comunicat i no sortir en un reportatge?
BRAVO !!!!!! Per la generositat, i per que hi han coses o iniciatives que no es paguen amb diners. Bravo un altre cop.

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic