Dj., 07/05/2020 - 00:35
Famílies insatisfetes amb el nivell de l’escola Agora durant el confinament
Escrit per:
Meritxell Prat / FOTO: AISA
Un grup de famílies de l’Agora International School han fet públic el seu malestar perquè consideren que durant la crisi sanitària de la Covid-19 s’està perdent qualitat educativa i que el centre no està aplicant la corresponsabilitat que es demana, per exemple, des del Govern. Des del seu punt de vista, si no es pot garantir que es cursin totes les assignatures i en el nivell que toca, s’haurien d’aplicar descomptes a les quotes que paguen les famílies. A més, lamenten que des de la direcció no se’ls escolti ni tan sols per fer canvis en el dia a dia tenint present que ara són els pares “els que estem en la primera línia i sabem què funciona i què no”.
La directora de l’escola, Clara Pintat, va assegurar en canvi que s’està donant “el millor servei possible” donades les circumstàncies, que sempre hi ha hagut voluntat de mantenir una “comunicació fluida” i que estan oberts a dialogar amb les famílies que vulguin per poder adaptar-se, donar una solució i que “trobin un valor afegit a la quota que paguen pel servei que reben”.
Els pares amb qui ha pogut parlar el BonDia –que prefereixen mantenir-se en l’anonimat– exposen que els primers dies després del tancament pràcticament no es feien classes. Després de les primeres queixes la situació va millorar, especialment en els infants de primària. De mica en mica es van incrementar les hores de classe en línia i, de fet, un cop passades les vacances de Setmana Santa els infants de primària fan 23 hores a la setmana de classe. “Però per als nens de 4 anys, res. Fan tres classes. La resta, són documents per imprimir i fer-los a casa”, van indicar.
Davant d’aquesta situació l’escola ha accedit a aplicar un descompte del 60% per als inscrits a preescolar i d’un 40% per als infants d’educació infantil (P3, P4, P5). Per a la resta, res. “S’ha fet un descompte que considerem adequat. Entenem que és complicat fer educació online en els més petits. La presència física aporta una atenció assistencial que no l’aporta el virtual. Per aquest motiu hem reduït les quotes”, va remarcar la directora del centre, que va afegir que en el cas de primària “hem mirat de reformular els continguts per tenir més connexions live amb els nens i crec que amb la resposta estan contents. Com més grans, menys diferència hi ha entre l’online i el presencial”. Pintat considera que s’està donant el millor servei que poden vistes les circumstàncies, i “si algun pare encara així considera que no està rebent el que hauria de rebre, poden suspendre la quota. Hi ha pares d’infantil que ho han fet, deixant de pagar maig i juny i reprenent al setembre”.
Les famílies també lamenten la càrrega de feina que els representa seguir el curs a distància, i assenyalen que “potser hi ha pares que no tenen disponibilitat, alguns no tenen la predisposició i altres no tenen la preparació ni les aptituds. I això està generant una gran diferència entre els nens”, entre els que poden seguir el ritme i els que no. “La qualitat de l’ensenyament va empitjorant”, van sentenciar. En aquest punt, des de l’escola s’ha informat que durant la primera quinzena de juliol, si la situació epidemiològica ho permet, “es continuarà l’horari lectiu de manera gratuïta, oferint continguts pedagògics sobretot de les matèries troncals per si algú s’ha quedat enrere”.
Els pares reiteren que la preocupació “principal” és l’educació dels seus fills i tot i reconèixer que l’escola “té coses bones i estem contents amb moletes coses, no és el cas de la gestió d’aquesta crisi”. “El focus principal de la queixa no és demanar una rebaixa de la quota, sinó que volem que es mantingui el nivell acadèmic i que pateixin el menor perjudici. Cal trobar l’equilibri”, van remarcar, tot insistint que “nosaltres som corresponsables i seguim pagant les quotes. Esperem que el col·legi s’hi equipari fent el màxim que poden fer”. Igualment demanen autocrítica i que s’admeti que no s’ha fet tot bé.
Pintat va assegurar que “d’autocrítica fem la que faci falta”, són conscients que “hem de donar un bon servei, diferenciat, perquè l’escola pública a Andorra és de gran qualitat. Per tant, encara hem d’esmerçar més esforços perquè els pares creguin que val la pena pagar aquest servei”, i va deixar clar que “no volem perjudicar l’educació dels infants”, remarcant que “volem aprofitar i malgrat les circumstàncies, anar avançant i donar les competències i habilitats que toquen perquè cada edat és important”.
Comentaris: 55