Diari digital d'Andorra Bondia
Vista exterior de l'Agora Intenational School.
Vista exterior de l'Agora Intenational School.

“Hem trobat una eina que no pensava que permetés desenvolupar-nos amb tanta normalitat”


Escrit per: 
Redacció / Foto: AIS

Anticipar-se. Aquesta és la clau que assenyala el professorat de l’Agora International School com a motiu per haver pogut mantenir les classes i el desenvolupament dels continguts un cop decretat el confinament a causa de la pandèmia de la Covid-19. “Dues setmanes abans els professors ja vam començar a fer formació per treballar amb Microsoft Teams i ho vam traslladar als alumnes”, explica Carlos Moreno, cap del departament de Ciències del centre, que assegura que això va permetre que el dilluns següent a les 9 del matí a primària i secundària “es van començar les classes sense cap canvi en l’horari”.

És evident que el salt al món digital i telemàtic ha comportat un canvi important a tots nivells i “un esforç per part de tothom”, tant dels professors com dels alumnes, però Moreno destaca que la resposta ha sigut fantàstica. “Tothom posa de la seva part i l’assistència i la puntualitat és sorprenent”, remarca. Explica que fins i tot els mateixos alumnes –ell és professor dels últims cursos de secundària i batxillerat– li comenten que en determinats moments es poden concentrar millor i no es distreuen, per exemple, amb els companys del costat. “No diré que tot són avantatges perquè el contacte és important, però tenint en compte la situació en què estem, he trobat una eina que no pensava que permetés desenvolupar-nos amb tanta normalitat”, conclou.

I com fan les classes? “Cada professor ha adquirit una metodologia diferent. Jo tinc una pissarra gran a casa, em connecto i els nois veuen la meva pissarra on vaig escrivint”, exposa, detallant que els alumnes, mitjançant la plataforma que s’utilitza, també poden pujar documents, compartir la pantalla o fer videoconferències per als treballs en grup. “Això m’ha sorprès”, admet, però la dinàmica s’ha desenvolupat perfectament. “Em connecto, plantejo un problema i els demano que treballin la solució per grups. Llavors ells es desconnecten del xat general, es reuneixen per grups i al cap de 10 minuts tornen i exposen la solució. Fins i tot el treball en equip ha funcionat”.

I els exàmens? “Evidentment és una mica diferent”, indica. La fórmula pot variar segons el professor, però sembla que el que millor funciona és que els alumnes estiguin connectats, amb la pantalla enfocant al seu examen i “el mòbil a la vista perquè no sigui possible una doble comunicació.” Després fan una foto dels exercicis i la pugen a la plataforma. “I aquí comença el treball ingent dels professors, que han de crear una carpeta, copiar els documents i guardar-ho per poder-los corregir”, explica.

Carlos Moreno es treu el barret davant l’actitud del “99%” dels alumnes. “Alguns deien que els nois traurien els micròfons, però no ha passat. Només un dia, al començament, vaig haver d’ajudar un company i avisar els nanos perquè deixessin de jugar. Aquest és el major problema que hem tingut d’actitud”. El professor també destaca que segueixen fent classes de reforç per a qui ho necessita, fins i tot en cap de setmana i que tot i tenir les pantalles pel mig, el seguiment de les classes ha sigut del tot correcte. “Els fem preguntes, ells contestes i ho segueixen molt bé”, destaca. En el seu cas, fins i tot i pels alumnes de batxillerat, li sobraran un parell de mesos per poder repassar la totalitat del temari. “El programa que tenia l’he complert i hem acabat el temari. Però com que la selectivitat s’ha retardat, podrem repassar. No puc estar més content i la resta de la gent també.”

El cap del departament de Ciències, de fet, posa l’accés en la capacitat d’adaptació de l’ésser humà. “Aquí ha passat, ha requerit un esforç, però ha anat bé”, diu. De fet, han estat un canvis que també han comportat el desenvolupament de noves habilitats. “El meu fill de 9 anys ja les fotos amb el mòbil als treballs que fa, passa les fotos a l’ordinador i les puja a la plataforma de la professora. Ho sap fer ell sol. Hi ha hagut una evolució tecnològica i un desenvolupament de l’autonomia”, conclou.

Andorra
Àgora
escola
coronavirus
confinament
classes
telemàtiques
Moreno

Compartir via

Comentaris: 2

Comentaris

No podem estar mes d’acord, els nens han evolucionat sorprenentment depressa i han adquirit un sentiment de responsabilitat que no imaginavem els pares. Els nostres 3 fills estan acabant el temari, el curs ha continuat amb plena normalitat. Només podem estar agraïts a l’escola i a tot el seu equip. GRÀCIES!!!!
Me gustaría incidir el el grupo de maestras de infantil, que también se han desvivido por generar actividades con nuestros hijos, atendernos y ayudarnos a tratar de seguir avanzando con nuestros hijos. Han diseñado talleres, han grabado clases y han estado siempre dispuestas y disponibles para las familias. Siendo una etapa tan difícil para trabajar a distancia, no conozco un despliege mejor de estrategias en ningún otro centro. Por ello, muy agradecido.

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte