Diari digital d'Andorra Bondia
La seu de MoraBanc.
La seu de MoraBanc.

La demanda de sistemes de pagament a distància de MoraBanc es multiplica per sis


Escrit per: 
Redacció/Foto: MoraBanc

La demanda del sistema de pagament a distància de MoraBanc, Paymail, s’ha multiplicat per sis entre els mesos de gener i maig de 2020 amb relació al mateix període de l'any passat, segons ha informat l'entitat bancària, que ha remarcat que l’increment en l’ús d’aquests sistemes ha estat especialment accentuat durant els mesos d’abril i maig, durant el confinament per la Covid-19.

En aquest sentit, la directora de Banca Comercial i Empreses de MoraBanc, Marta Riera, ha destacat que "l’emergència sanitària ha generat la necessitat de vendre per Internet, i aquestes xifres mostren com els nostres comerços i negocis s’adapten a la nova situació. Nosaltres ja disposàvem d’aquestes solucions però ara la necessitat és més evident i la demanda ha crescut molt". 

El perfil d’usuari d’aquest sistema de pagament a distància, que permet cobrar enviant un  e-mail, un SMS o un WhatsApp, són comerços amb un ampli ventall de productes que no disposaven de venda en línia, i també altres negocis amb e-commerce que fan servir el Paymail per facturar serveis que no tenen un preu fixat fins que s’acaben, com ara les reparacions.

La banca digital incrementa els accessos un 23,7%

Els efectes del confinament també s’han vist en l’evolució de les xifres de la banca digital que ha incrementat el nombre d’accessos un 23,7% en el primer quadrimestre de 2020 respecte al darrer quadrimestre de l’any anterior. Les operacions han crescut un 9,6% i les consultes d’extractes, moviments de comptes, targetes i valors un 28,1%.

“El període de confinament ha permès que l’índex de digitalització de clients hagi superat per primera vegada el 59,8% en el mes de març”, assenyala Ignasi Martín, director de l’Àrea d’Experiència Global de Client.

Per donar resposta i solucions als usuaris, MoraBanc ha posat en marxa nous procediments de firma electrònica per a la contractació de productes i serveis. Per exemple, “la majoria dels crèdits tous per a negocis s’han tramitat a distància i s’han signat a través dels nostres processos de firma digital, sense necessitat de traslladar-se a les nostres oficines”, comenta Alfons Guillamet, director de Mitjans.

Un altre canal protagonista en aquest confinament ha estat el d’atenció telefònica que també ha incrementat força la seva activitat aquests mesos. Respecte al mes de febrer, darrer mes d’activitat ordinària, el servei de Telebanc va rebre un 48% més de trucades al març, i un 82% més a l’abril. 

demanda
sistemes
pagament
MoraBanc
multiplica
sis
Comentaris: 1

Comentaris

Pel que fa a sistemes de pagament a distancia es una vergonya pels bancs i pel Gobern que despres de 20 anys a Andorra encara no es pugui utilitzar Paypal al 100%, es a dir que quan algú et paga amb Paypal tinguis els diners bloquejats i no els puguis passar al compte bancari a Andorra, o pagar amb Paypal desde el teu compte bancari com es pot for a cualsevol pais del entorn. Dubto que un client de Valencia o de Paris conegui ni li fassi molta gracia tenir que pagar una compra amb el famos Paymail. En aquest tema si que veritablement estem a la cua i formem part dels paisos del tercer mon pel que fa al E-commerce.

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic