Diari digital d'Andorra Bondia
Funció Pública no preveu ni noves contractacions ni acomiadaments
Funció Pública no preveu ni noves contractacions ni acomiadaments

Funció Pública no preveu ni noves contractacions ni acomiadaments


Escrit per: 
M.S. / Foto: SFGA

Funció Pública no preveu la incorporació de personal extern, a excepció d’aquells llocs “imprescindibles”, ni cobrir les jubilacions, tret de les imprecindibles per “necessitats d’emergència sanitària”, però tampoc ni acomiadaments de funcionaris ni la privatització de serveis. 

Així ho va explicar ahir la ministra de Funció Pública i Simplificació de l’Administració, Judith Pallarés, en la presentació del decret pel qual s’aproven els principis que han de guiar l’elaboració dels plans ministerials d’ordenació i racionalització dels recursos humans de l’Administració general.

Al marge de les no-contractacions i la no-cobertura de les jubilacions, Pallarés va concretar que els plans hauran d’identificar els projectes i objectius que es mantenen al departament, la càrrega de feina que representa i la que representaria davant qualsevol eventual canvi, així com fomentar la mobilitat voluntària del personal per tal de distribuir els efectius entre els departaments amb excés o mancances i fomentar mesures opcionals de flexibilitat laboral interna.

D’aquesta manera, el decret determina la necessitat de plasmar l’esforç dut a terme per part dels treballadors públics durant els mesos de confinament, la seva càrrega de treball i la seva capacitat d’adaptació. També preveu la necessitat de planificar i redefinir els objectius professionals, tenint en compte la nova gestió per processos i la recerca de la simplificació administrativa i com impacta en les càrregues de treball dels equips.

Pallarés va insistir que els canvis faran necessària l’adaptació dels llocs de treball, i que alguns fins i tot desapareixeran, sense que això vulgui dir que s’acomiadi ningú, perquè els treballadors assumiran noves funcions per a les quals rebran la formació necessària.

Finalment, el decret recull mesures de flexibilitat laboral com ara la redistribució horària, la reducció de la jornada laboral amb la reducció proporcional del salarial corresponent, la reducció compactada de jornada laboral, així com la creació de permisos no retribuïts per assumptes propis i la regulació del teletreball. Pallarés va destacar que, a excepció de la redistribució horària, les mesures són voluntàries i que es concediran a aquells treballadors públics que ho demanin sempre que “no afecti el bon funcionament dels equips de treball” i donant prioritat “si representen un estalvi per a l’Administració”.

En el cas concret del teletreball, aspecte que tal com va avançar Pallarés s’acabarà incorporant i regulant de forma més àmplia a la Llei de la Funció Pública, els empleats públics podran demanar dur a terme les seves tasques a casa entre un i tres dies com a màxim a la setmana i els elements tècnics per fer la feina aniran a càrrec del treballador. 

En aquest sentit, la direcció s’encarregarà del seguiment de les tasques, va detallar la ministra, que va destacar que també es preveu que el Govern pugui decretar el teletreball “d’una forma molt ràpida en un dia puntual, per exemple en un cas d’una forta nevada, per a aquells treballadors que disposin de les eines corresponents”.

Ubach participa al Comitè de ministres del COE

La ministra d’Afers Exteriors, Maria Ubach, va participar ahir en la 130a sessió del Comitè de ministres del Consell d’Europa, organitzada per la presidència grega i que es va celebrar via telemàtica, una reunió que coincideix amb el 70è aniversari del Conveni europeu de Drets Humans, l’instrument jurídic d’obligatori compliment més important a Europa pel que fa a la protecció dels drets humans i de les llibertats fonamentals.  Davant el context actual de pandèmia mundial de Covid-19 i de l’augment dels atemptats terroristes amb rerefons d’extremisme religiós a Europa, la ministra va recordar que l’educació per a la ciutadania democràtica segueix sent el recurs més eficaç per lluitar contra les amenaces de la radicalització i el discurs d’odi, les desigualtats persistents del segle XXI, i els perills que comporta un mal ús de les eines digitals i la desinformació als mitjans de comunicació. 

Licitat l’eixamplament de l’enllaç d’Aixovall a la CG-1

El consell de ministres va aprovar la licitació del projecte per a l’eixamplament de la CG-1 a l’enllaç d’Aixovall. Aquesta és la primera fase del projecte i ha de servir per establir el carril reversible a Sant Julià entre Aixovall i el carrer Isidre Valls.  Així, segons va detallar el ministre portaveu, Eric Jover, el projecte, que discorre pel túnel de la Tàpia, s’ha previst en diverses fases, el primer dels quals és l’obra civil que cal efectuar al ramal del marge esquerre de la CG1, prop de la rotonda d’Aixovall, on cal garantir l’amplada de doble carril que li ve del túnel de la Tàpia. L’executiu també va aprovar la licitació del concurs per a la redacció del projecte i direcció de l’obra de rehabilitació de les façanes de l’edifici administratiu de l’Obac, i va adjudicar els treballs d’enderroc d’un edifici en desús ubicat al rec del Solà a Construccions Entrimo per un import de 43.947,10 euros.

Segona fase de la reforma de l’Escorxador

El Govern va aprovar l’adjudicació del concurs de selecció d’un professional de l’arquitectura per a la redacció del projecte i direcció de la segona fase de les obres de reforma i millores de l’Escorxador Nacional d’Andorra. El concurs ha recaigut al professional Miquel Burgués, per un import de 27.901,50 euros i disposa de nou mesos per a la redacció del projecte.

Funció Pública
preveu
ni
noves
contractacions
acomiadaments

Compartir via

Comentaris: 1

Comentaris

Que trist, ara que hi han empreses a punt de tancar que no s’aprofiti a endreçar l’administració racionalitzar-la. Aquesta sobredimensió i acomodament es el càncer d’Andorra, malauradament el 10% de la població es funcionaria i si contem famílies, no hi haurà mai un partit que faci el que toca.

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte