El cost d’un cotxe elèctric: 17.800 euros pel canvi de la bateria
Adquirir un cotxe elèctric és car. El que no sabien alguns usuaris en comprar-lo era que la bateria, un cop s’exhaureix, tindria un preu tan elevat. Va en funció del tipus de vehicle. Així doncs, per a un Renault Zoe, un dels models elèctrics més econòmics, una bateria nova costa 17.800 euros. Una xifra important si es té en compte que el vehicle val entre 21.600 i 29.000 euros, aproximadament.
La casa automobilística ofereix als compradors dues opcions: l’adquisició total en propietat o bé amb el lloguer de les bateries. El model bàsic té un cost d’uns 29.000 euros si s’adquireix en propietat. Això inclou una garantia per a les bateries de vuit anys o 160.000 quilòmetres. En el cas que s’aposti per la segona opció, el preu puja a uns 21.600 euros i a més cal abonar una quota mensual pel lloguer d’uns 75 euros al mes fins als 7.500 quilòmetres o d’uns 124 euros al mes per gaudir d’un volum de quilòmetres il·limitat.
La durada de la bateria d’un cotxe elèctric és d’uns vuit anys, tot i que podria allargar-se tenint en compte que l’usuari, normalment, no farà més de 100 quilòmetres al dia. Tanmateix, cal tenir en compte que les temperatures externes perjudiquen les bateries. El fet és que en les zones amb una temperatura més freda, el consum d’energia és més elevat i cal carregar-la més sovint.
Avui, el canvi de bateria d’un cotxe elèctric encara és una cosa força nova pels tallers. Els importadors de vehicles del Principat admeten que el cost de fer-ho és elevat i remarquen que precisament per aquest motiu diferents fabricants ofereixen el lloguer de la bateria per anar-lo amortitzant. Exposen que la durada va relacionada als cicles de càrrega i descàrrega i a la qualitat de la mateixa bateria. Amb tot, assenyalen que, tenint en compte que aquestes tenen una vida de vuit o nou anys i que el parc mòbil se sol renovar al cap de deu anys, aquest fet no ha de suposar un impediment per apostar per un vehicle elèctric. L’únic neguit que podrien tenir els usuaris a l’hora de fer el pas té a veure amb valor residual que tindrà aquest cotxe al cap d’aquest temps, ja que en deu anys la tecnologia avança molt ràpid.
Tot i els interrogants, els importadors es mostren convençuts que la mobilitat elèctrica és el camí a seguir i confien que les vendes creixin a mesura que avanci la tecnologia.