Després de mig d’any d’intensa preparació, finalment aquest cap de setmana se celebra + Art, la primera Fira d’artistes d’Andorra, al barri antic de la capital.

Un total de 43 artistes plàstics de diferents disciplines convertiran els carrers del centre històric d’An­dorra la Vella en una gran galeria d’art al carrer (excepte si plou, ja que l’esdeveniment es traslladaria al Centre de Congressos i Exposicions).

+ Art no és un esdeveniment puntual –s’organitza el 19 i 20 de novembre coincidint amb la celebració dels 50 anys de l’activitat comercial del barri antic–, sinó que neix amb l’aspiració de consolidar-se com una cita cultural ineludible. L’última vegada que es va organitzar una fira artística similar va ser als anys 80.

La fira + Art ha estat impulsada per la galeria Lamà dela Mar (Mar García i Sílvia Guillem), situada al carrer de la Vall, en ple barri antic de la capital. Mar García, responsable de la sala d’art, ha explicat que ha contactat amb 105 artistes del Principat, o molt vinculats al país, per assistir-hi. Un total de 43 han acceptat, una xifra “molt engrescadora”.

Els artistes muntaran les parades amb una mateixa estètica pels carrers del centre històric, on exposaran i vendran la seva obra. García ha subratllat que la fira no s’organitza amb cap finalitat comercial, sinó per promocionar els artistes i donar-los l’oportunitat de vendre algunes de les seves peces. Pintura, escultura, gravat, aquarel·la, dibuix, fusta i ceràmica són les disciplines que aplegarà + Art.

Com a complement de la fira, també s’impartiran tallers artístics: A la recerca de les tres dimensions, a càrrec de Berta Oromí; Paper maixé, amb Mònica Armengol; Quimigrames, amb Montserrat Altimiras, i Cap a l’arbre, taller de modelatge amb Jennifer Ferrer.

García ha insistit que la fira és un aparador exclusiu per als artistes plàstics, no per als artesans, ja que aquests tenen altres esdeveniments per mostrar les seves peces.
Durant  el cap de setmana, a més, els comerços de la zona exposaran fotografies antigues. Lamà dela Mar exposarà gravats del passat de Ramiro Undabeyta (Madrid, 1952).