El caramel andorranitzat de 15.000 euros, ja a Artalroc
Doncs ja el tenim aquí: l’escultora francesa Laurence Jenkell (Bourges, 1965) ha plantat avui el caramel patriòtic, aquesta mena de Darling gegant, als peus d’Artalroc, la sala d’exposicions del Govern, que a partir de dimarts, fins a l’11 de setembre i sota el lema Sweet Candies Caramels li consagra la primera individual en aquest racó de món nostre. Una escultura de plexiglàs que fa, peanya inclosa, 2,5 metres d’alçada i que forma part de la sèrie de bonbon drapeaux que també ahir van aparèixer a Vivand, des del carrer de la Unió cap amunt. Setze en total, inclòs el bonbon andorrà; també hi ha l’argentí, el japonès i el brasiler; el francès, el portuguès i naturalment l’espanyol. La gràcia del nostre és que es tracta d’un encàrrec pel qual el ministeri li abonarà a Jenkell 15.000 euros, i que segons la nota de premsa distribuïda pel departament “passarà a formar part del fons escultòric del país”. Un fons que, a falta de Museu Nacional, s’exposa avui a la via pública –el rellotge tou de Dalí a la Rotonda– o al Consell General –la taula tallada de Brossa. Als bonbons de Vivand, en fi, cal afegir-hi disset peces més que s’exposaran a Artalroc, junt amb un grapat de “robots retro” –com ho senten– i una tela de grans dimensions. Pel que fa a Jenkell, diu que després de treballar amb caramels de veritat –que plastificava amb resina i plexiglàs– cap al 2005 va fer el salt a la versió monumental d’aquesta ocurrència artística: primer, a la Copa del Món de rugbi del 2007; després s’ha prodigat a Canes (2011), Londres (2012), València (2012) i Calais (2912). L’objectiu? Reflexionar sobre la solidaritat entre les nacions.