Diari digital d'Andorra Bondia
Andorra, Canillo, AINA, documental, Entre muntanyes, Jaume Planella, Ricard Vallés, patrocini,
Andorra, Canillo, AINA, documental, Entre muntanyes, Jaume Planella, Ricard Vallés, patrocini,

El diari BONDIA, patrocinador mediàtic d’‘Entre muntanyes’


Escrit per: 
Redacció / El gerent del BONDIA, Ricard Vallés, i el produtor d’‘Entre muntanyes’, Jaume Planella, firmen el conveni de patrocini (Foto: Màximus).

Acompanyarem el documental sobre AINA fins a l’estrena, el 23 d’abril del 2018.

El diari BONDIA es va afegir divendres a l’aventura d’Entre muntanyes, el documental impulsat per un grup d’exmonitors d’AINA per deixar testimoni audiovisual dels principis i l’esperit que han inspirat els quatre decennis d’història de la casa de colònies. El rodatge es va allargar entre el 3 de juliol i el 23 d’agost, i el resultat són un centenar d’hores de metratge que tot just ara s’han començat a visualitzar. D’aquest oceà en sortirà un llargmetratge d’entre 60 i 80 minuts per on desfilaran naturalment els nens i joves que donen sentit al projecte d’AINA –des dels més petits, que s’estrenen a la casa de colònies, fins als més grans, que passen quinze dies d’agost convivint en un campament, passant pels mitjans, els senyors de la borda– i també els voluntaris que l’han fet possible com a monitors: els mateixos nens que quan fan els 18 anys decideixen tornar-hi, ara des de l’altre costat, “per donar el que ells han rebut i de forma totalment desinterassada”, diu Planella, ell mateix exnen, exjove i exmonitor d’AINA. Entre muntanyes ha conviscut amb tots ells durant cinc setmanes i a més ha anat a buscar el testimoni d’antics monitors, personal d’AINA, padrins de Canillo i, és clar, mossèn Ramon, l’ànima de tot plegat. Perquè és aquesta entrega “absolutament vocacional” dels monitors i de tothom que hi orbita al voltant, diu Planella, la que millor defineix l’esperit d’AINA.

Visionar aquest centenar d’hores, retallar-ho, donar-li coherència i editar-lo serà la feina dels pròxims mesos. L’estrena està prevista per al 23 d’abril als cines Illa Carlemany, i perquè tot arribi a bon port l’equip de producció, que completa Carla Altimir, ha començat la campanya de mecenatge a què ara s’uneix el BONDIA. Aquest diari col·laborarà en la captació de patrocinadors cedint espais publicitaris, i des del punt de vista informatiu seguirà de ben a prop la gestació del documental fins a l’estrena. Necessitaran tota l’ajuda perquè l’equip d’Entre muntanyes no es moca amb mitja màniga: el pressupost puja a 170.000 euros, que esperen completar amb el patrocini institucional i amb els ingressos provinents de l’explotació comercial del documental. L’equip tècnic, en fi, el completen Francisca d’Acosta i David Haro, a la direcció, Jorge Linares a la fotografia, i Camille Ibarra a la producció. Els auguris, de moment, no poden ser millors: “Ara mateix estem digerint un material que sabem que és molt potent; estarem a l’altura i farem una bona feina”. En tornarem a parlar. I ben aviat.

Andorra
Canillo
AINA
documental
entre muntanyes
Jaume Planella
Ricard Vallés
patrocini
Número de vots: 425
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic