El fons de William Danjon estrena l’espai Dèria de Pal, consagrat al col·leccionisme
El Centre d’Interpretació Andorra Romànica s’ha transformat en Dèria, un nou espai dedicat al col·leccionisme. Ubicat a l’era Torres de Pal, la sala acollirà regularment les col·leccions més curioses i peculiars que persones de tot el món han anat creant al llarg dels anys, mogudes per la passió, la paciència i, sobretot, la dèria. La inauguració va tenir lloc ahir al mateix espai Dèria. La ministra de Cultura en funcions, Olga Gelabert, va definir Dèria com “una idea fixa que incita a fer de manera persistent una cosa i aquest espai, el que pretén, és fer honor a aquest significat que apareix al diccionari”.
Per la seva banda, el cònsol de la Massana, David Baró, va destacar que l’exposició és el moment “ideal” per recordar la figura de William Danjon, “que entre altres coses va ser pioner de la ràdio a Andorra”. L’exposició amb què s’inaugura aquest nou espai, Espurnes del nord, és una selecció d’obres representatives de la col·lecció de pintura que Danjon va llegar al Govern d’Andorra. Un exemple d’amor per un país, Dinamarca, i la seva cultura, “ple de coherència en el contingut i la temàtica a l’hora de crear la seva col·lecció”, segons la comissària, Carme Soler. L’objectiu de l’exposició és “presentar la col·lecció que va deixar William Danjon a Andorra, que es compon de molt bona pintura, d’autors danesos que pràcticament són desconeguts per nosaltres”.
La mostra es divideix en cinc temàtiques diferenciades: El retrat, La infància, El paisatge, El mar i William Danjon i Andorra. La col·lecció de Danjon se centra en la pintura danesa del darrer quart del segle XIX i el primer quart del segle XX.