Diari digital d'Andorra Bondia
Fotomuntatge amb el passeig del Riu després de la intervenció.
Fotomuntatge amb el passeig del Riu després de la intervenció.
La placeta del Madriu, amb la font monumental projectada per Javier Balmaseda, guanyarà superfície amb un voladís sobre el Valira.
La placeta del Madriu, amb la font monumental projectada per Javier Balmaseda, guanyarà superfície amb un voladís sobre el Valira.
Els baixos de l'edifici Caldes, en un sol nivell.
Els baixos de l'edifici Caldes, en un sol nivell.
Els cònsols escaldencs, Rosa Gili i Quim Dolsa, van girar ahir una visita d’obres al Projecte Caldes. La intervenció va començar simultàniament pel passeig del Riu, els baixos de l’edifici Caldes i la placeta del Madriu.
Els cònsols escaldencs, Rosa Gili i Quim Dolsa, van girar ahir una visita d’obres al Projecte Caldes. La intervenció va començar simultàniament pel passeig del Riu, els baixos de l’edifici Caldes i la placeta del Madriu.
El passeig del Riu entre l'edifici Caldes i el pont d'Engordany, totalment aixecat.
El passeig del Riu entre l'edifici Caldes i el pont d'Engordany, totalment aixecat.

El Projecte Caldes posa l'accelerador i conclourà al setembre, a temps de les comunals


Escrit per: 
A. L. / Fotos: Facundo Santana; Fotomuntatges: J. Balmaseda / Comú d'Escaldes

Gili adverteix que les obres poden comportar talls puntuals, “però els mínims”, a Pont de la Tosca.

La intervenció urbanística a la part alta d’Escaldes amb l’excusa del Projecte Caldes conclourà al setembre. Una revisió considerable del calendari inicial, que preveia setze mesos d’obres i que, tenint en compte que operaris i màquines hi van començar a treballar el 12 de novembre, s’hauria d’haver allargat fins a l’hivern del 2024. Però amb el nou calendari el gruix de les obres conclourà finalment al setembre, segons va avançar ahir la cònsol d’Escaldes, Rosa Gili, “si no hi ha incidències ni retards en el subministrament de materials”.

El miracle ha sigut possible perquè, segons el Comú, les adjudicatàries van proposar intervenir en tot l’itinerari a la vegada, en lloc de començar per la placeta de Santa Anna i anar pujant pel passeig del Riu fins a la placeta del Madriu. El nou calendari li permetrà a Gili concórrer a les comunals –si és que repeteix, és clar, però seria una sorpresa majúscula que no ho fes– amb el Projecte Caldes com a estendard del mandat, després del poc lluït paper que ha jugat en la fallida ordinació conjunta del Madriu.

La intervenció va arrencar el 12 de novembre i simultàniament al passeig del Riu, als baixos de l’edifici Caldes i a la placeta del Madriu. Com hauran comprovat si hi han desfilat els últims dies, els operaris ja han retirat tot el sòl, i aquesta setmana s’ha començat a desmantellar el pont que fins ara travessava el riu a l’alçada de l’antic CIAM. Aquesta baluerna desapareixerà i serà substituïda per dues passarel·les molt menys agressives, en una operació que culminarà a finals de gener, segons les previsions. També es canviaran les escales i l’ascensor, i tots els baixos de l’edifici, que exercirà com a cor del Projecte Caldes, es deixaran en un sol nivell, sense peixera (té els dies comptats) i convertit, per tant, en un espai diàfan.

Les obres al passeig del Riu s’allargaran fins al mes de maig; les de la placeta dels safareigs, fins al juliol, i les de la placeta del Madriu, amb l’escultura monumental (set metres d’alçada, sis tones de pes) al setembre. Aquesta placeta, avui triangular, guanyarà espai amb un voladís sobre el Valira, i l’objectiu –diu Gili– és que el gruix de la intervenció hagi conclòs després de l’estiu. Les canonades i aixetes XXL ideades per Javier Balmaseda i que puntuaran l’itinerari s’aniran instal·lant a mesura que avancin les obres. I quedarà pendent algun “detall” de la pavimentació. Precisament en aquest punt, la cònsol va advertir que “molt probablement” hi haurà afectacions al trànsit, però s’intentarà que siguin les mínimes “tenint en compte que és l’entrada natural a la parròquia des del nord”, i s’hi preveu instal·lar algun element, per elevar la calçada, que obligui els vehicles a reduir la velocitat.

El Projecte Caldes posa per tant l’accelerador. El cost final s’enfilarà als 5 milions d’euros, concloïa ahir Gili, i la major part es destinarà a l’enginyeria civil.

projecte Caldes

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte