Diari digital d'Andorra Bondia
Els semifinalistes posen a l’escenari del Centre de Congressos, després de la primera jornada del concurs de Solo, que va tenir lloc sense públic.
Els semifinalistes posen a l’escenari del Centre de Congressos, després de la primera jornada del concurs de Solo, que va tenir lloc sense públic.

El Sax Fest comença a bufar


Escrit per: 
Redacció/Foto: Sax Fest

Si passegen vostès pels voltants de la Llacuna, erigida en centre neuràlgic del Sax Fest, hi respiraran aires de raríssima normalitat prepandèmica. Colles de nois i noies relativament joves, de procedències inequívocament foranes –per l’accent, no per l’aspecte– que carreguen amunt i avall motxilles enormes amb el saxo a dintre i que a l’hora de dinar es reparteixen alegrement per les terrasses de les Arcades. Si no fos per les mascaretes i perquè els grups mai no són superiors a quatre persones, es diria que hem tornat un any enrere. O millor dit, dos.

Però no. El cas és que un dels objectius del Sax Fest, el primer concurs de música que es convoca de forma presencial a l’univers sencer des de l’emergència sanitària –ho diu Efrem Roca, que n’és l’ànima i el coordinador– era precisament aquest: aportar certa sensació de normalitat a la vida ciutadana. I si senten, perquè no cal ni escoltar-la, la simfonia de saxos que assagen a tota hora a la Llacuna, la sensació és com un viatge en el temps, o un preludi del que ha de venir.

En fi, que la primera jornada del concurs va tenir lloc ahir al Centre de Congressos i sense públic, aquest és el peatge que ha hagut de pagar l’organització. Entre la setantena de joves fins a 30 anys que optaven a la semifinal, van passar el tall divuit, amb lloc destacat per a russos (Anastasiia Koniaeva, Vladmir Petskus, Evgeni Chekashov, Dmitry Pinchuk i Mikhail Kazakov), japonesos (Ryo Nakajima, Tomomi Goto, Ao Kaneko), i francesos (Pierre Faget, Marin Balssa), però amb presència també d’intèrprets italians (Alessandro Malagnino), nord-americans (Colin Crake), colombians (Laua Juliana Martínez Díaz), portuguesos (Chiara Maria Beatrice Cannavale) i espanyols (Irene Mesas), així com de Geòrgia (Giorgi Dzhishkariani), Luxemburg (Hy-Huu Dang) i Taiwan (Yen-Wei Chang). D’aquests divuit semifinalistes sortiran els sis aspirants que passaran a la final, que tindrà lloc l’1 d’abril, amb l’acompanyament de l’ONCA i aquesta vegada sí, amb públic.

El Sax Fest, recordin, es completa amb el Solo Youth, el concurs de joves talents que es concentra en una sola jornada, la del 31 de març, i en què aquest any concorren vint-i-cinc intèrprets per sota dels 18 anys, amb una nodrida representació local: nou alumnes de l’Institut de Música. El calendari de concerts, que va arrencar dissabte amb Adèle Phan-Minh i que ahir continuava amb Matthieu Delage, tindrà avui un dels plats forts amb el duet que formen Claude i Odile Delangle, prestigiosos solistes francesos i parella no només artística, sinó també a la diguem-ne vida real. I dissabte, recordin, nova edició del Walking Street, aquesta vegada amb una sola banda, la Bandarra Street Orchestra, per posar el punt final a la 7a edició del Sax Fest.

sax fest
comença
bufar
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic