Diari digital d'Andorra Bondia
L'aleshores ministre Espot, la baronessa Carmen Thyssen i el copríncep Vives atenen les explicacions del director artístic del museu en la inauguració oficial de ‘Femina’, a l’octubre.
L'aleshores ministre Espot, la baronessa Carmen Thyssen i el copríncep Vives atenen les explicacions del director artístic del museu en la inauguració oficial de ‘Femina’, a l’octubre.

El Thyssen obre avui de excepcionalment per acomiadar l’exposició ‘Femina Feminae’


Escrit per: 
Redacció / Foto: Jonathan Gil

El Museu Carmen Thyssen Andorra, que acostuma a tancar els dilluns, obre avui excepcionalment les portes en l’última jornada de Femina Feminae. La tercera exposició anual de l’equipament es va inaugurar el 10 d’octubre i es clausura oficialment demà, i inclou 28 obres: 26 teles i, per primera vegada, dues escultures, L’esclava, de l’olotí Josep Clarà, i atenció, Nu ajagut, de Matisse. Es tractava, deia el director artístic del Thyssen, Guillermo Cervera, de retre homenatge a la dona en la tripla faceta de musa, pintora i col·leccionista.

La de musa és òbvia perquè totes les obres de Femina Feminae la tenen a ella com a protagonista i tema central; la de col·leccionista fa referència, és clar, al paper de Carmen Thyssen, i la de pintora és potser la més discutible perquè tan sols una de les 28 obres de la mostra va ser creada per una artista: Pastora nua ajaguda, de Berthe Morrisot, precisament la que il·lustra el cartell de Femina Feminae.

Dit això, convé també recordar que encara són a temps de contemplar en la quasi intimitat del Valira obres mestres com La gran portuguesa, de Robert Delaunay, El parc de The Battery, de Reginald Marsh, i Nu al jardí, de Pere Pruna, una de les teles favorites de la baronessa. Fan en canvi tard per a Escena de platja, que a mitjans setembre se’n va anar cap al Cape Ann Museum de Massachusetts per reunir-se amb l’altra meitat d’aquesta insòlita tela de Winslow Hoomer, que l’autor va retallar en dues parts dolgut per la nefasta crítica que li va dedicar cert crític i que no s’havien tornat a reunir des del 1869.

La següent exposició, en fi, obrirà el 5 d’octubre, s’allargarà fins al 10 de setembre i sota el lema Influencers en l’art: de Van Goyen a l’art pop reunirà exactament 27 obres –25 teles i dues escultures. El contingut exacte no el coneixerem com és habitual fins a les jornades prèvies, però a part de l’holandès Von Goyen –de qui la col·lecció Thyssen conserva tres obres: Estuari fluvial amb Smalschips, Paisatge fluvial amb transbordador i cabanes, i Paisatge de dunes amb cabana–, ja estan confirmades dues peces: El torrent d’Argentona, de Ramon Martí i Alsina, i Paisatge amb ramat d’ovelles, de Joaquim Vayreda, dos conspicus representants de l’escola catalana de la qual Carmen Thyssen ha sigut sempre una decidida valedora. Ja ho saben: a partir del 10 d’octubre. Aprofitin Femina Feminae, que s’acaba demà.

Andorra
escaldes
Thyssen
Influencers
Femina Feminae
Guillermo Cwervera
Carmen Thyssen
exposició

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte