Els Pastorets del centenari se’n van a Transsilvània i (mig) punxen al Claror
L’experiment era atrevit, i la cosa va funcionar a mitges. Com a mínim, ahir, amb el Claror amb un pati de butaques mig ple (o mig buit) en la primera de les quatre funcions dels Pastorets lauredians: Joan Hernández i Alfons Casal, que repeteixen com a directors de tot plegat, van tirar de vena cinèfila i en el 120è aniversari del Dràcula de Bram Stoker –versió de Bela Lugosi, és clar– han ubicat al castell del comte transsilvà l’infern dels Pastorets 2016. Això, d’una banda; de l’altra, també va convèncer l’ocurrència de convertir Satanàs en Dràcula; Llucifer, en el geperut Igor, i les fures lauredianes en vampiresses. Atenció també a l’escenografia reversible, que firma Úrsula Borja, il·lustradora i professora a l’Escola d’Art: per un costat, el castell dels xupa-sangs; de l’altre, cal Lluquet i Rovelló, els intrèpids rabadans que des de fa cent anys –la versió de Folch i Torres es va estrenar el 1916 i aquest any celebra el primer centenari– s’enfronten a les forces del mal i –atenció, espòiler– guanyen. Les pròximes funcions, el 30 de desembre(21.30 hores) i el 6 i el 7 de gener (18 hores).