Jiménez Balaguer plasma la memòria universal a Art Vall
Laurent Jiménez Balaguer (Barcelona, 1938) sent un gran interès per la memòria universal més recent. Potser per això ha titulat El cos d’una memòria la sèrie que exposa a la galeria Art Vall i que s’inaugura aquest vespre a les set.
Una vintena de peces conformen aquesta mostra, que pretén explicar que “les coses que passen no només succeeixen de forma individual”. En aquestes peces l’autor hi posa cordes, que prenen un total protagonisme pel seu gran simbolisme ja que signifiquen la unió en molts sentits.
Fa anys que Jiménez Balaguer es va instal·lar a París, un fet que ha marcat profundament la seva obra, ja que creu que si no se n’hagués anat d’Espanya no hauria creat tot el que ha fet: “L’Espanya d’aquella època estava estancada, i anar a París era com estar davant d’una finestra oberta a la universalitat”, assenyala.
El cos d’una memòria és un seguit de peces que palesen una vegada més la sinceritat feta pintura i, sobretot, ens demostren que l’artista ha aconseguit traduir plàsticament l’essència de la vida i interpretar-la a través de construccions matèriques. Unes construccions fetes amb voluntat tridimensional per aconseguir una expansió volumètrica i tàctil.
El color blau és present en gairebé totes les peces. Un color que no ha estat escollit a l’atzar, sinó que l’autor l’ha volgut fer servir per desdramatitzar tots aquells records tràgics del 2009.