La Fada es muda a l’Auditori
Traslladarà al ‘foyer’ els concerts previstos fins al juny al local de la capital, i hi desfilarà Pancho Varona, El Sobrino del Diablo, Martha Roquett i Fito Mansilla, de moment.
Fa una setmana Toni Fernández, l’ànima de La Fada, ho veia tot negre, negre. Acabava de reobrir el local després d’un mes tancat, però amb permís per oferir només servei de bar i, és clar, amb les condicions i l’horari dels bars: fins a les 20 hores, i sense música en directe. Avui en canvi ja ha canviat aquell negre com gola de llop per un gris claret. La Fada continuarà com a mínim fins al juny sense poder programar concerts, que és en realitat la seva raó de ser.
Sí. Però això val per a l’històric local de la capital. La música en directe la trasllada temporalment al foyer de l’Auditori Nacional, fins ara infrautilitzat (es va estrenar l’estiu del 2019 amb el Festival de Música Antiga, però la Covid li va tallar immediatament les ales). I la prova de foc tindrà previsiblement lloc el 20 de març, amb la prèvia de El Sobrino del Diablo a la final del concurs de música d’autor de l’endemà a l’escenari central: “He d’agrair la bona predisposició del ministeri de Cultura, que m’ha cedit el foyer per mantenir la programació. I he de dir que m’ha tornat la vida, perquè després de com de malament ho hem passat aquestes setmanes, si ens haguéssim quedat sense concerts m’hauria plantejat molt seriosament l’opció de tancar”, dia ahir Fernández amb legítima satisfacció.
Es refereix òbviament a la clausura del local després del brot que s’hi va declarar a principis de febrer, que va obligar a suspendre d’un dia per l’altre la final del concurs de música d’autor i que ha tingut La Fada tancada quatre setmanes. Quan ha pogut reobrir, ja ho hem vist, ha sigut sense directe. Una patacada per a un local que viu essencialment d’això, i també per al panorama musical del país: si ja abans de la pandèmia era l’únic espai on es programaven de forma regular concerts en viu, després del confinament es va erigir heroicament en l’últim reducte del directe. Fins al febrer, és clar.
Pancho Varona, el ganxo
El trasllat temporal al foyer dependrà en última instància que sigui tècnicament viable instal·lar-hi l’equip de so de La Fada. El concert del Sobrino servirà com a test, i si l’experiment funciona el calendari no pot ser més prometedor: per començar, Martha Roquet amb Papallones, el disc que l’emergència sanitària li va fer guardar al calaix. Serà el 2 d’abril. L’endemà, el cantautor basc Javi Izurieta, estrena absoluta a La Fada. El 17, un clàssic de la casa, Fito Mansilla, i atenció amb el colofó: Pancho Varona, el guitarrista, baixista, productor i mà dreta de Sabina. Serà el 24 d’abril i es dona el cas que Varona repetirà a l’Auditori, perquè ja hi va desfilar el 2000 en la gira de Nos sobran los motivos que va fer doblet a Ordino. Dues nits memorables de les quals en va quedar per cert testimoni al directe de la gira.
Les bones notícies que venen des de La Fada es completen com ja s’ha dit amb el concurs de música d’autor. La final havia de tenir lloc els dies 6 i 7 de febrer. El format, aquests dues i insòlites vetllades, venia imposat per les restriccions a l’aforament. A l’Auditori també n’hi haurà, és clar: en la situació actual només hi caben poc més d’un centenar d’espectadors. Suficients per concentrar la final en una sola jornada. Amb una altra notícia excel·lent: han confirmat l’assistència les deu bandes que havien superat les semis, amb quatre candidats locals: Juli Barrero, Green Note, Quim Salvat i de nou Martha Roquet; cinc de catalans, la tarragonina Sonia Linares, els barcelonins Mike Lamotta, Chicharro i Enric Ez, el terrassenc Franc; i el bolivià Omar Aguilar.
Les entrades, des d’avui disponibles: 10 euros amb consumició inclosa, que no se servirà a l’Auditori, és clar, sinó a La Fada de tota la vida.
La Jove Companyia s’apunta al Dia Mundial del Teatre
La Jove Companyia Nacional (Jocand) s’apunta aquest curs al Dia mundial del teatre amb un cap de setmana escènic que tindrà lloc els dies 27 i 28 de març. Per començar, una nova funció de La tercera onada, el primer projecte que la Jocand ha portat als escenaris, que inicia a més la minigira que l’ha de portar a totes les parròquies del país. Serà el 27 de març al Prat del Roure escaldenc, i després de la funció s’ha programat un col·loqui amb els membres de la companyia. L’endemà tindrà lloc a La Closeta de la Massana la final de la primera edició del concurs de microteatre destinat a joves autors entre els 16 i els 21 anys, sota el prometedor lema de Comba de dramaturgs. Els textos participants seran pujats a escena per intèrprets de la Jocand en format de lectura dramatitzada oberta al públic, i seran els espectadors els que en decidiran el guanyador. L’autor de la microobra vencedora entrarà a formar part de l’equip artístic de la Jocand i el text es publicarà al web de la revista Portella. La companyia, en fi, es va crear l’estiu passat amb direcció de Juanma Casero i Irina Robles, amb l’objectiu d’oferir una porta d’entrada al món teatral als joves que s’hi volen dedicar de professional.