Diari digital d'Andorra Bondia
Dos dels projectes confirmats per a la pròxima edició: ‘Joc de claus’, del català Jordi González, i ‘The Last Refuge’, de l’italià Murizio Perron.
Dos dels projectes confirmats per a la pròxima edició: ‘Joc de claus’, del català Jordi González, i ‘The Last Refuge’, de l’italià Murizio Perron.
Dos dels projectes confirmats per a la pròxima edició: ‘Joc de claus’, del català Jordi González, i ‘The Last Refuge’, de l’italià Murizio Perron.
Dos dels projectes confirmats per a la pròxima edició: ‘Joc de claus’, del català Jordi González, i ‘The Last Refuge’, de l’italià Murizio Perron.

L’AndArt: compte enrere


Escrit per: 
A. L. / Fotos: J. G. / M. P. / ALA

Seleccionats el mig centenar d’artistes que participaran a la 4a edició, que arrenca l’1 de juliol.

La convocatòria artística es va obrir a mitjans gener, just després de lligar el patrocini d’Andorra Turisme i del Comú d’Encamp, però aleshores encara no ho teníem coll avall, que la 4a edició de la Biennal de L’AndArt acabés sent una realitat. Ara sembla que ja podem cantar victòria. Com a mínim, ho fa el comissari, Pere Moles, que ahir confirmava la selecció de mig centenar de projectes (entre els més de 130 que s’han rebut aquest any) procedents d’una vintena de països, inclosos una dotzena d’autors locals, des d’habituals de la Bienal com Didier Aleix, Miquel Mercé, Tito Ferré i Pepe Mesalles fins a veterans com Judit Gaset, landartistes avant la lettre com Jordi Casamajor, artistes hiperactius com Emma Regada i, atenció, Facundo Santana, fotògraf del BonDia, que per primera vegada exposarà entre nosaltres una obra que va més enllà del fotoperiodisme.

Tots ells hauran de reflexionar sobre un concepte postpandèmic: què passaria si ens haguéssim de confinar a la muntanya? Es tracta, diu Moles, d’obrir el diàleg a formes de confinament vinculades a la natura, com a alternativa a la vida urbana, i de generar a la vegada una reflexió crítica sobre la petja que deixem en els ecosistemes i sobre conceptes més o menys afins, com ara la soledat i la solidaritat. Com poden imaginar, hi abundaran propostes de supervivència tipus cabana, palafits, nius, coves i anar fent.

Els artistes, en fi, tenen ara fins al 15 de juny per preparar l’obra, que hauran de tenir muntada abans de l’1 de juliol, quan està prevista la inauguració. Aquesta edició serà més alta, més llarga i també més ampla que mai: s’estendrà fins al 15 de setembre i, gràcies a la incorporació d’Encamp, per primera vegada donarà la volta a tot el llac i s’endinsarà cap al camí de les Pardines. Una proposta molt més descentralitzada, que garanteix la distància de seguretat i que indueix a repetir la visita per recórrer tot l’itinerari: només el camí de les Pardines són tres quilòmetres d’anada (i tres més de tornada). Sumin-li la volta sencera al llac i el sector ja clàssic de la caseta del guarda.
Pel que fa als artistes i a les obres, aquesta edició no hi haurà una patum mundial com fa dos anys va ser Saypé: el pressupost ajustadíssim (90.000 euros, la meitat que el 2015, un bon pessic menys que els 132.000 de dos anys enrere) ha obligat, diu Moles, a agafar la calculadora i mirar fins a l’últim cèntim. Per compensar, totes les obres s’han de cenyir aquest any al lema. No valdrà allò de tunejar un projecte i colar-lo a la Biennal. No.
Ganetes que comenci, oi? Ben aviat, més.

 

Andorra
escaldes
Engolasters
landart
Moles
FEDA
Encamp
Xirro

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte