Diari digital d'Andorra Bondia

Manfrè i Ribalta plasmen el pont de la música clàssica a la contemporània


Escrit per: 
M. F.

L’onzena edició del Cicle internacional d’orgue arriba dimecres al punt final amb el concert que oferiran l’organista italiana Silva Manfrè i el flautista català Enric Ribalta. Invitació a la dansa és el títol d’aquesta proposta, que tindrà lloc a dos quarts de deu de la nit a l’església de Sant Pere Màrtir d’Escaldes.

L’organista titular de l’església de Santa Tecla de Viena i l’intèrpret de flauta travessera oferiran un repertori que fa un recorregut per cinc segles de música, condensats en un únic programa simètric que gira a l’entorn de la dansa. Es dibuixen de manera molt especial tres èpoques en aquest concert: el Renaixement, el barroc i l’actualitat. Tal com ha explicat Manfrè, la música contemporània i la clàssica es poden “combinar molt bé” i espera que això és el que capti el públic.
De la seva banda, Ribalta ha explicat que el repertori que han preparat per a aquest concert abraça un període molt gran de la música, de fet des del segle XVI fins a l’actualitat, i així s’estrena una obra del director del cicle, Ignacio Ribas: Invocació I. Amb aquesta estructura, tal com explica Ribalta, esperen que el repertori pugui agradar al màxim de gent possible.
D’aquesta manera, el programa inclou la Sonata en sol major de Michel Blavet i també  s’oferirà tot un conjunt de suites de danses anònimes i d’autors alemanys del segle XVI. Moltes seran interpretades només per la flauta i les altres només per l’orgue. La Sonata en re major de Carl Philipp Emanuel Bach i la Xacona de Georg Muffat completaran el viatge a la música del passat, a partir de la qual ja se saltarà al Moviment per a flauta i orgue a la memòria dels meus avantpassats bretons, de Jean Langlais, i als Tres moviments de Jehan Alain.
El punt fort del concert serà, tal com s’ha esmentat, l’estrena de l’obra Invocació I (deu versos per la pau) de Ribas. Tal com va explicar el mateix autor, es tracta d’una meditació sobre la pau amb deu moviments en què hi ha molt contrast en els tempos, “molta energia”, amb la qual intenta posar al límit els intèrprets tant en la tècnica com en l’expressivitat. De fet, aquesta peça serà interpretada només per la flauta.
Cal assenyalar que els dos intèrprets manifesten que la simetria del repertori es basa també en el fet que es van alternant les peces interpretades per l’orgue i la flauta, per intentar plasmar el “màxim de contrast” i explotar d’aquesta manera “els recursos al màxim”, tal com explica Ribalta.

Número de vots: 20
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic