Diari digital d'Andorra Bondia
Mig centenar de nois procedents de cinc cors van pujar a l’escenari al tram final de la funció: va ser espectacular.
Mig centenar de nois procedents de cinc cors van pujar a l’escenari al tram final de la funció: va ser espectacular.

“Tornarem a programar òpera infantil”, augura Jonaina Salvador


Escrit per: 
Redacció / Foto: J. S.

Prop de 700 persones desfilen el cap de setmana pel ‘Hansel i Gretel’ del Claror.

No ho tenien fàcil, perquè els elements es van confabular per fer coincidir tres propostes musicals, tres, el mateix dia i a la mateixa hora: Winterreise, a l’Auditori Nacional; el concert anual de Mamapop, al Centre de Congressos de la capital, i Hansel i Gretel, al Claror. Va ser dissabte a la tarda, i el cert és que l’entrada a la primera òpera infantil que programava la Temporada se’n va ressentir: mitja entrada justeta. El panorama va canviar radicalment diumenge: només van quedar buides les tres últimes fileres. No va ser el ple d’una Traviata, però quasi, i amb un títol francament difícil.

A falta del recompte definitiu, hi van desfilar en total entre 600 i 700 espectadors, una xifra “considerable”, diu la directora artística de la Temporada, Jonaina Salvador, a l’altura de funcions com La gata metamorfosada en dona i en qualsevol cas suficient per augurar que “molt probablement tornarem a programar òpera destinada al públic familiar”. Insisteix Salvador que la Temporada ha de pensar en tots els públics: “El que no podem fer és programar cada any una Traviata i una Carmen amb l’únic criteri d’omplir la sala, hem d’arriscar una mica”.

I això, arriscar, és el que van fer amb una producció més autòctona que mai, amb Juanma Casero i Irina Robles a la direcció escènica, una escenografia i un vestuari fet tot a casa i la cirereta de tot plegat: el debut del cor juvenil, una vintena de nois entre 6 i 16 anys, reforçats per a l’ocasió pels Petits Cantaires Lauredians i els cors de l’Institut de Música, del María Moliner i de l’escola de música de Puigcerdà.

En total, mig centenar de veus que van tenir el moment estel·lar al tram final de l’espectacle, quan Hansel i Gretel els salven de la bruixa pel senzill expedient de fotre-li una coça al cul i enviar-la de pet al forn: “Va caldre molta disciplina per empastar cinc cors diferents, i a més amb una part vocal molt complexa, amb dues veus de nen, Hansel i Gretel per sobre, i el pare i la mare que s’afegeixen al final. Però el resultat va ser espectacular.”

També s’hi van lluir els solistes –la soprano María Casado (Gretel) i la mezzo Anna Tobella (Hansel)– especialment al duet de la pregària, i l’ària del Nin d’Arenes –la mezzo Caroline de Mahieu, que també va fer de mare. Van sorprendre la il·luminació i el joc de projeccions sobre la caseta de xocolata, segons l’estat d’ànim de la bruixa –la soprano Ximena Agurto–, el cor que al final de la sala va fer d’eco i naturalment, l’espectacular inici dickensià a càrrec de l’Esbart. Els més petits es van quedar clavats a la butaca fins al final, però la veritat és que res com els núvols banyats de xocolata que es van poder picar a la mitja part: sensacional.

Andorra
Sant Julià
Claror
Jonaina
Salvador
Hansel
Gretel

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte