Diari digital d'Andorra Bondia
Salvador, en el paper de Violetta a la ‘Traviata’ que va cantar el març del 2017 al Claror.
Salvador, en el paper de Violetta a la ‘Traviata’ que va cantar el març del 2017 al Claror.

Tres minutets d’òpera al dia


Escrit per: 
Redacció/Foto: Andorra Lírica

Era el que faltava: un tastet diari d’òpera per aprendre a degustar el gènere, aprofitant el confinament obligatori. I això és exactament el que proposa Andorra Lírica, que dissabte va començar a penjar als comptes de Facebook i d’Instagram els tràilers de tots els muntatges de les tres primeres temporades. Per començar, Carmen i La viuda alegre, ahir va ser el torn de La gata metamorfosada en dona, avui toca la Traviata, i els pròxims dies seguiran la Festa Lírica amb què va concloure la segona temporada, i els tres títols de la tercera: Tutto Mozart, L’elisir d’amore i La corte de Faraón.
De moment seran només els tràilers –diu la soprano Jonaina Salvador, aquí amb el barret de directora artística– per  no saturar i per despertar el cuquet de l’òpera amb fragments especialment addictius. “A més, la música té un component quasi terapèutic que ens pot ajudar molt en moments com aquests”, diu. Però si el confinament s’allarga, molt possiblement acabin penjant els muntatges sencers. Es tracta d’aprofitar el material acumulat els últims cinc anys, aquesta dotzena llarga de títols que han convertit el Claror en una plaça lírica consolidada. De moment s’han editat i publicat els DVD de les tres primeres temporades, i ben aviat els seguiran els de la quarta i la cinquena, amb Il barbiere di Siviglia, Hansel i Gretel, La fille du régiment, Bohemios i Don Pasquale. 

Fins aquí, les bones notícies. Naturalment, l’emergència sanitària que ho ha trastocat tot també ha trasbalsat la Temporada, que havia agafat una estupenda velocitat de creuer i que per tancar el curs havia d’estrenar els dies 9 i 10 de maig unes Nozze di Figaro en coproducció amb el Go Opera Festival de la localitat de Guardiagrele, als Abruços italians. Amb torna, perquè al juliol el muntatge lauredià hauria viatjat a Itàlia. Òbviament, l’estrena al Claror s’ha hagut de cancel·lar, i l’única esperança és poder cantar les nozze al juliol, però ni això està ara gens clar perquè la majoria dels teatres italians no reobriran les portes fins al setembre.

També ha quedat en l’aire l’altra cita internacional de l’estiu: a l’agost estava previst cantar al Benjamino Gilli Festival de la localitat de Recanati el Don Pasquale que al febrer va desfilar pel Claror: “Comparat amb el que està passat és una anècdota, però sap greu que just ara que estàvem consolidant la projecció internacional, i que a casa teníem en cartera projectes molt ambiciosos, hàgim hagut de parar en sec. I ja veurem com es reprendrà tot, perquè sospito que el món de la cultura en sortirà especialment perjudicat, de les retallades que s’intueixen”.

Les altres víctimes col·laterals de la crisi són dos dels muntatges previstos per al curs que ve, que es prometia històrica: per començar, Cançó d’amor i de guerra, la sarsuela en català més cèlebre del repertori, que havia d’acompanyar la Cobla dels sons essencials; i per continuar, el repte històric de pujar a escena La Vall d’Andorre de Halévy, superproducció amb repertori multitudinari –deu papers principals– que alia començar de zero perquè no n’existeixen precedents. No hi renuncia, encara, però caldrà tot l’entusiasme de Salvador, i potser una mica més, per tirar tot això endavant.

òpera
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic