Diari digital d'Andorra Bondia
‘Híbrida’, l’obra amb què Orobitg i Morató es van endur la categoria professional, i ‘Senda’, de Frederiksen i Sellarés, guanyadora de la categoria d’estudiants
‘Híbrida’, l’obra amb què Orobitg i Morató es van endur la categoria professional, i ‘Senda’, de Frederiksen i Sellarés, guanyadora de la categoria d’estudiants
‘Híbrida’, l’obra amb què Orobitg i Morató es van endur la categoria professional, i ‘Senda’, de Frederiksen i Sellarés, guanyadora de la categoria d’estudiants
‘Híbrida’, l’obra amb què Orobitg i Morató es van endur la categoria professional, i ‘Senda’, de Frederiksen i Sellarés, guanyadora de la categoria d’estudiants

Vandalisme a les escultures de neu del Pas


Escrit per: 
A. L. / Fotos: Jonathan Gil

Les escultures que concorrien al concurs d’escultures de neu que aquest cap de setmana ha tingut lloc al Pas de la Casa no s’han lliurat del vandalisme que de forma recurrent esquitxa les nits d’aquesta localitat. La víctima va ser aquesta vegada Escultora, la peça amb què els escultors barcelonins Cristina Augé i Víctor Peiró es van endur finalment el segon premi en la categoria estudiants. El bloc de neu en què treballaven va ser vandalitzat la nit de dissabte i els artistes van haver de treballar contra el rellotge ahir al matí per reconstruir la peça.

Des de l’organització se’n feien creus, perquè precisament en previsió d’incidents com aquest es va desplegar seguretat privada durant la nit de dissabte a diumenge. “Però el cert és que no és gens estrany que passin coses com aquesta, al Pas, i que els equips que han de treballar a la zona del cap del Carrer són els que més exposats hi estan. De fet, no és la primera vegada que passa”, adverteixen fonts del Comú.

Augé i Peiró es van consolar amb el segon premi de la categoria d’estudiants i el xec corresponent (200 euros). El primer premi, dotat amb 500 euros, va ser per a Roger Frederiksen i Eulàlia Sellarès, de Vic, per Senda, i el tercer, per a Llum, de Vanessa Torres i Ainhoa Goenaga, de Barcelona (100 euros).

En categoria absoluta, vells coneguts: el vencedor va ser Arnau Pérez Orobitg, que s’enfila al podi per tercera edició consecutiva però que s’endú la grossa per primera vegada: en aquesta ocasió fent parella amb l’escultora Glòria Morató, i amb Híbrida, peça monumental de reminiscències clàssiques –pensin en Laocoonte– en què una figura femenina es contorsiona al centre de l’element escultòric i no acaba de quedar clar si intenta fugir d’uns tentacles sortits no se sap ben bé d'on, o si bé el que fa és seguir-li el joc en aquestes protuberàncies. Més aviat això segon, si hem de fer cas a la descripció de la peça, on “l’element natural dels tentacles s’hibrida amb les formes naturals de la feminitat deixant les dues entitats en la mateixa realitat, la natural, unides en un vincle de passió”. Orobitg va quedar l’edició passada en segona posició i va repetir el premi del públic que ja s’havia endut el 2017, formant aleshores equip amb Xavi Casals. Per Híbrida ell i Morató es van embutxacar ahir els 1.000 euros del primer premi.

En segona posició van quedar els escultors alacantins Carlos Martínez i Berta Gijón, per Jo sóc (700 euros), i en tercera, els gironins Roger Vilanova i Rosa Martí Martí, per Cúmul (500). A més, es van repartir dues mencions honorífiques: la del públic –es van recollir prop de tres centenars de paperetes– va ser per als barcelonins Aaron Pérez i Odina Oliva, que l’any passat van guanyar el primer premi d’estudiants, amb La importància de la dona; i la d’Andorra, per a Emma regada i Jordi Ribes, per Sensualitat captivadora.

Andorra
Encamp
el Pas de la Casa
Concurs
escultures
neu
Orobitg
vandalisme
Híbrida
Morató

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte