Diari digital d'Andorra Bondia

Andorra es converteix en l'únic país que té tots els dominis esquiables a 'Google Snowmobile'


Escrit per: 
Agències

 Des d'aquest mateix divendres Andorra s'ha convertit en l'únic país que té tots els dominis esquiables a Google Snowmobile.

 Tot i que això no vol dir que es puguin visitar virtualment totes les pistes d'esquí, s'han filmat tots els sectors i l'únic que pel moment no es podrà consultar és Arcalís, que per l'excés de neu no es va poder fotografiar, i serà durant aquesta temporada que es prendran les imatges. Des de la iniciativa Actua s'ha destacat que aquest projecte no ha tingut cap cost per a Andorra ni per a les estacions, i que pot servir per captar visitants que 'decideixen la compra de la seva destinació a través d'Internet'. De fet, el secretari d'Estat de Diversificació Econòmica, Josep Maria Missé, que ha assenyalat que aquesta acció s'emmarca en el projecte d'smart country, ha dit que es complementa amb el fet que els comerços ja es puguin visitar amb Google Business Photo i que també es pugui passejar pels carrers del país amb Google Street View.
 L'eina Google Snowmobile mostra, a partir d'aquest divendres, pistes d'esquí de deu països diferents que es poden consultar virtualment. Andorra, però, és l'únic que a través d'aquesta plataforma presenta tots els seus dominis esquiables, i de fet, gairebé tots els seus sectors.

Per poder-ho veure cal anar a l'eina de Google Maps i posar al cercador el nom del domini esquiable, ja sigui Vallnord, Grandvalira o Naturlàndia, i així, la mateixa plataforma ofereix els diferents sectors disponibles, que es poden veure en situar el ninot de Street View sobre la zona que es vol observar. Segons ha informat el secretari d'Estat de Diversificació Econòmica, Josep Maria Missé, tots els sectors, exceptuant Arcalís, s'han de poder veure amb aquesta eina. El cas d'Arcalís, a causa de la gran quantitat de neu que hi havia els quatre dies en què es van prendre les imatges, moltes pistes no es van poder enregistrar i per això es va optar per no afegir aquest sector i esperar que durant aquesta temporada es prenguin les imatges i s'afegeixin.

Des de la iniciativa Actua, que emmarca aquest projecte, Missé ha destacat el fet que a més de les pistes d'esquí, Andorra ja ofereix a través de Google Business Photo, la possibilitat de visitar 674 establiments del país, i a través de Google Street View els seus carrers. Per tant, considera que aviat, quan hi hagi tots els comerços disponibles, serà un país que gairebé es podrà consultar al 100% virtualment.

El ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, ha destacat la vessant de promoció turística d'aquesta eina, assenyalant que actualment els visitants 'compren la destinació des de les seves llars', i que aquesta és una manera d'entrar-hi, sobretot dirigida als possibles turistes que encara no coneguin el país. De fet, Camp ha opinat que 'estem convençuts que tindrà impacte'.

La intenció dels dominis esquiables és potenciar i donar a conèixer al màxim aquesta eina, i tal com ha apuntat el director de Vallnord, Martí Rafel, la voluntat és facilitar enllaços a aquestes eines a través dels seus webs o xarxes socials. De fet, ha afegit que des de les pistes ja feia temps que es buscava la manera de poder oferir als visitants imatges de les pistes, i que el fet que Google ho hagi fet gratuïtament, amb imatges d'alta qualitat, i a través d'una eina tan consultada, és 'com un regal del cel'.

De moment, l'eina és només per atraure visitants. De fet, les pistes estan fotografiades en els dies de més neu i amb les millors condicions climatològiques perquè siguin el més atractives possible. En un futur, però, es podria plantejar si afegir algun complement d'informació, com posar els noms de les pistes, o fins i tot els traçats perquè es pogués fer servir com a mapa, però aquesta no és la prioritat.

El següent pas és que la moto de neu de Google Snowmobile torni al Principat per gravar el sector d'Arcalís i algunes pistes més empinades a les quals no va poder accedir en l'anterior ocasió. A més, també s'han compromès a repetir aquelles imatges menys afavoridores com les que mostren més boira o núvols.

Per la seva banda, el director de màrqueting de Grandvalira, Alfonso Torreño, ha felicitat la iniciativa, i ha destacat que 'dóna imatge de modernitat' i s'adapta a la demanda del públic que vol més innovació. La directora comercial de Naturlàndia, Vicky Grau, ha coincidit en aquestes valoracions i ha garantit que es donarà la màxima difusió a la iniciativa.

Número de vots: 69
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic