Armengol: “l’encàrrec de l’estudi és el tret de sortida del futur aeroport”
El president Miquel Armengol i el vicepresident de Comerç, Ramon Ginesta, de la Cambra de Comerç, es van desplaçar el dilluns a la seu de l’empresa Navblue (filial d’Airbus) a Tolosa, per signar amb Thomas Lagaillarde, director general a França, l’encàrrec del primer estudi sobre la viabilitat de l’aeroport a Andorra, que comprèn el procediment d’aproximació d’aterratge-enlairament i radis d’acció dels avions A319, A320NEO i A321NEO-LR. Segons Armengol, aquest estudi “és el tret de sortida del futur aeroport”.
La Cambra ha presentat a l’empresa francesa una ubicació en terreny 100% andorrà que Armengol diu no volen fer pública encara per evitar moviments contraris. El que es vol és buscar una instal·lació en què puguin aterrar i enlairar avions provinents de fora de la Unió Europea. Armengol assegura que la Cambra ja té un estudi bàsic que diu que sí que és possible la ubicació de l’aeroport en aquella zona, que assegura no té veïns ni afectats directes. Per tot, ara la Cambra passa a encarregar un estudi més específic i especialitzat. Si el resultat és positiu, és a dir, si és viable la construcció d’aquest aeroport i amb aquests tipus d’avions, aleshores es passaria a l’estudi segon, el de la contaminació acústica, que diu que també espera superar. El tercer pas seria passar-ho a l’Organització Mundial d’Aviació Civil per comprovar que sigui certificable. Finalment, seria la part econòmica o d’inversió la que entraria en joc, tot i que des de la Cambra asseguren que hi ha diversos grups empresarials interessats.
Tots aquests informes s’espera que es tinguin al darrer trimestre d’aquest any, segons va assegurar Armengol.
El cost d’aquest estudi de viabilitat signat abans d’ahir el paga la Cambra de Comerç i compta amb la col·laboració de l’Andorra Banking, o associació de bancs, i amb el suport tècnic del Govern, segons va explicar el president de la Cambra.
Armengol diu que l’aeroport és un objectiu marcat per la Cambra “per desenclavar el tipus d’economia i atreure el turisme de luxe, perquè a la duana les franquícies estan fixades en 900 euros i esperem que el turisme de luxe superi aquestes quantitats; l’aeroport ens ha de comportar una porta directa fora de la Unió Europea”, va dir.
Si no prosperés l’informe de viabilitat, “tot i que estem molt segurs que sí que ho farà”, va dir Armengol, la Cambra té altres emplaçaments buscats.