Diari digital d'Andorra Bondia
El director general de Navblue, Thomas Lagaillarde, i el president de la Cambra de Comerç, Miquel Armengol signen l'acord per a l'estudi de viabilitat de l'aeroport.
El director general de Navblue, Thomas Lagaillarde, i el president de la Cambra de Comerç, Miquel Armengol signen l'acord per a l'estudi de viabilitat de l'aeroport.

Armengol: “l’encàrrec de l’estudi és el tret de sortida del futur aeroport”


Escrit per: 
Pepa Gallego / Foto: CCIS

El president Miquel Armengol i el vicepresident de Comerç, Ramon Ginesta, de la Cambra de Comerç, es van desplaçar el dilluns a la seu de l’empresa Navblue (filial d’Airbus) a Tolosa, per signar amb Thomas Lagaillarde, director general a França, l’encàrrec del primer estudi sobre la viabilitat de l’aeroport a Andorra, que comprèn el procediment d’aproximació d’aterratge-enlairament i radis d’acció dels avions A319, A320NEO i A321NEO-LR. Segons Armengol, aquest estudi “és el tret de sortida del futur aeroport”. 
La Cambra ha presentat a l’empresa francesa una ubicació en terreny 100% andorrà que Armengol diu no volen fer pública encara per evitar moviments contraris. El que es vol és buscar una instal·lació en què puguin aterrar i enlairar avions provinents de fora de la Unió Europea. Armengol assegura que la Cambra ja té un estudi bàsic que diu que sí que és possible la ubicació de l’aeroport en aquella zona, que assegura no té veïns ni afectats directes. Per tot, ara la Cambra passa a encarregar un estudi més específic i especialitzat. Si el resultat és positiu, és a dir, si és viable la construcció d’aquest aeroport i amb aquests tipus d’avions, aleshores es passaria a l’estudi segon, el de la contaminació acústica, que diu que també espera superar. El tercer pas seria passar-ho a l’Organització Mundial d’Aviació Civil per comprovar que sigui certificable. Finalment, seria la part econòmica o d’inversió la que entraria en joc, tot i que des de la Cambra asseguren que hi ha diversos grups empresarials interessats. 
Tots aquests informes s’espera que es tinguin al darrer trimestre d’aquest any, segons va assegurar Armengol. 
El cost d’aquest estudi de viabilitat signat abans d’ahir el paga la Cambra de Comerç i compta amb la col·laboració de l’Andorra Banking, o associació de bancs, i amb el suport tècnic del Govern, segons va explicar el president de la Cambra. 
Armengol diu que l’aeroport és un objectiu marcat per la Cambra “per desenclavar el tipus d’economia i atreure el turisme de luxe, perquè a la duana les franquícies estan fixades en 900 euros i esperem que el turisme de luxe superi aquestes quantitats; l’aeroport ens ha de comportar una porta directa fora de la Unió Europea”, va dir. 
Si no prosperés l’informe de viabilitat, “tot i que estem molt segurs que sí que ho farà”, va dir Armengol, la Cambra té altres emplaçaments buscats. 

Armengol
estudi
tret de sortida
aeroport
encàrrec
cambra

Compartir via

Comentaris: 1

Comentaris

Hola a tothom, deixieu si us plau de voler desfigurar el nostre principat. No voleu reconéixer que la seva gran riquesa és la seva natura com a parc natural, perla geològica i també com a país aïllat, una de les comunitats de les crestes pirinenques que ha sabut conservar el seu territori i la seva identitat. L'alacde de la seu d'urgell ho ha dit clarament fa poc "l'aeroport d'Andorra és l'aeroport de la seu". Ja sabem que el senyor Armengol l'han posat a aquest cèrrec exactament per aquest projecte. Fomentar el turisme de "luxe", evitar posar un peu o passar les fronteres de la unió europea (què diu Brussel.les d'això? A veure on voleu construïr un aeroport a Andioorra? "en terreny 100% andorrà" que "no té veïns ni afectats directes"...? perdò No serà un parc natural oi? en to cas serà un bon trç de la nostra muntanya i moltes espècies de plantes i animals sacrificades als capritxos d'essers humans que no tenen respecte ni vergonya ui només volen calers més calers a la butxaca i més prestigi aquí i enllà (ja coneixem la política irresponsable i mesquina del Gorvern actual. Si us plau organitzacions ecològiques del país fem quelcom, no podem acceptar un projecte així al nostre pais, és ridícul !! Periodistes, investigueu una mica si us plau: un terreny "que Armengol diu no volen fer pública encara per evitar moviments contraris" Home clar que hi ha moviments contraris, és que sembla realment el capritxo d'un emperador això. Hem de protegir la natura i la població. No hi haurà "contaminació acústica"? A veure, com? Avions sense soroll des de fora de la unió europea ? No m'ho crec pas no. "Finalment, seria la part econòmica o d’inversió la que entraria en joc" pot ser si la Cambra és tan Cambra de Comerç i Indústria s'hauria de pensar ella mateixa les oportunitats reals econnòmiques, gorvern dona el seu suport per aquest estudi amb andorra banking? Govern hauria de trobar noves oportunitats pel nostre país junt amb els emprenedors, si, però coses que siguin del nostre segle i factibles al principat (som una murall de 3 km d'alçada cony! i tenim un munt d'espècies endèmiques de plnates, arbres i animals), Que els salvatges que representen les persones com Armegol es vagin a d'atres països per practicar el turisme de luxe. "desenclavar el tipus d'ecinomia" >? vinga va, ja sabem on Andorra hauria d'anar...Indústria de les energies renovables (diversificació energètica, turisme sostenible, nova ramaderia, serveis a les persones i serveis dematerialitzats, animació termal, etc. etc. ) tot i respectant lo que encara (el poc) que ens queda de les valls neutres d'andorra. Atentament Z.

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte