Diari digital d'Andorra Bondia
La presentació dels resultats de la 5a edició de l’Andorra Shopping Festival es va fer ahir a la sala d’actes del Comú escaldenc.
La presentació dels resultats de la 5a edició de l’Andorra Shopping Festival es va fer ahir a la sala d’actes del Comú escaldenc.

Camp atribueix l’augment de visitants de novembre al Shopping Festival


Escrit per: 
P.G. / Foto: J.G.

El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, va remarcar ahir que el mes del novembre passat, en què no hi ha hagut ponts (ni el de Tot Sants ni el de l’11 de novembre per als francesos), ha tingut un increment del 2% de visitants, quan el previst era només de l’1,3%. Un increment que és mínim, però que el mateix ministre atribueix a accions com l’Andorra Shopping Festival perquè, tal com va dir, “potser haurien baixat els visitants aquest mes si no hi hagués hagut l’esdeveniment”. Tot i això, Camp no va fer públic quants visitants hi van haver durant els deu dies que va durar aquest esdeveniment (del 3 al 12 de novembre), en la presentació pública dels resultats d’aquesta cinquena edició de l’Andorra Shopping Festival, celebrada ahir a la sala d’actes del Comú d’Escaldes-Engordany. 
Els motius de no explicar les xifres de repercussió de visitants d’aquesta cinquena edició, que ha costat 603.000 euros en promoció a l’exterior i activitats que es fan aquí al Principat, han estat, segons Camp, que és difícil de comparar amb l’edició passada, que va durar cinc dies més pels ponts, i que el primer dia de l’edició d’enguany va diluviar i va quedar molt deslluït. Per aquest motiu, des d’Andorra Turisme es va decidir fer balanç de tot el mes de  novembre, amb dades de turistes i excursionistes que ja es van fer públiques pel departament de Estadística el passat mes de desembre. Tot i això, també s’ha de remarcar  que les dades donades ahir pel ministre variaven una mica de les d’Estadística. Segons Camp, els visitants en general van ser 485.252, que suposen un increment del 2%, mentre que estadística xifrava en 494.291 els visitants, amb un increment del 2,1%. 

Novembre, un 2% més
Camp també va remarcar que l’increment de turistes en aquest mes es pot atribuir al Black Friday, que es va celebrar entre el 24 i el 26 de novembre. 
Al novembre també es va fer l’Andorra Taula, en què només van participar 25 establiments  i el ministre va reconèixer que s’ha de fer un esforç per augmentar la participació. 
Pel que fa a l’ocupació hotelera, al novembre es va incrementar fins a superar el 40%, quan l’any anterior va ser del 37,8%. 
Als serveis d’oci hi va haver una davallada d’entrades, segons el ministre, perquè aquest mes hi ha menys serveis pels tancaments que efectua el parc de Naturlàndia, i també perquè Innú va tancar una setmana. Per contra, a les oficines de Turisme hi ha hagut més visites. 
A l’octubre, en canvi, hi va haver una davallada d’ocupació i de visitants. El ministre va fer referència a aquesta davallada i també a la baixada de l’interès  per la campanya de l’Andorra Shopping Festival, perquè malgrat que hi havia molt de consum als mitjans de comunicació, en què es van posar falques i anuncis de l’esdeveniment, “hi havia més interès pel procés català que per l’Andorra Shopping”. A més, també va atribuir els talls de la carretera de la N-145 a la davallada de visitants. 
El ministre considera consolidat l’Andorra Shopping Festival amb aquestes cinc edicions, “i només cal acabar de fer-hi petits retocs i buscar algunes novetats  dins del concepte”, va dir.  Per a la propera edició encara no es té dissenyat per quants dies serà. 
Quant a les enquestes realitzades per a l’Andorra Shopping Festival, es demostra que al visitant li interessen les promocions i ofertes als comerços, com a primer ítem més votat, cosa que contrasta amb la davallada de vendes de què parla el sector del comerç; els altres punts d’interés són les activitats que es fan al carrer i les jornades i menús gastronòmics. 
El ministre va fer una crida als comerciants, que són el sector que no nota augment de facturació, i va dir que amb el Pla estratègic de compres “s’haurà d’anar consolidant”. Camp, però, va recordar que l’any passat s’han incrementat tant els excursionistes com les importacions, i que, per tant, això ha de repercutir en el comerç. 

economia
Andorra Shopping Festival
balanç
Francesc Camp
comerç

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte