Diari digital d'Andorra Bondia
El 10è Congrés de Turisme de Turisme de Neu i de Muntanya va fer ahir la seva segona jornada.
El 10è Congrés de Turisme de Turisme de Neu i de Muntanya va fer ahir la seva segona jornada.

Camp veu fiables les plataformes en línia per classificar els hotels


Escrit per: 
Agències/Foto: C.G.

La segona jornada del 10è Congrés Mundial de Turisme de Neu i de Muntanya es va iniciar ahir amb una sessió centrada en com millorar la qualitat de la destinació. D’entre les propostes plantejades pels experts participants, es va posar sobre la taula la importància de crear segells de qualitat com, per exemple, de destinació familiar, per donar “garantia als visitants”, va defensar la directora adjunta de la Federació Suïssa de Turisme, Chantal Beck. Beck va posar com a exemple d’èxit els labels que s’apliquen a Suïssa, i que s’han de renovar cada cert temps després de superar el control d’auditors. Per la seva part, el director de l’Institut de recerca del turisme de Nova Zelanda, Simon Milne, va plantejar la idea més transgressora de totes pel que fa a l’objectiu de la qualitat turística. Més enllà de posar el focus d’atenció en el visitant, cal centrar-se en la comunitat que rep aquests turistes. I aquest “és el repte” amb què es treballa al país neozelandès.
“La comunitat ha de ser conscient del turisme i l’ha d’acceptar”, ha defensat Milne, i les estratègies s’han de desenvolupar al seu entorn si es volen allargar els beneficis de la indústria del turisme, també en termes de sostenibilitat, va defensar. En aquest sentit, el director de Producte i Nous Projectes d’Andorra Turisme, que va actuar de moderador a la sessió, va celebrar que el Principat tingui aquesta línia de treball garantida. A Andorra “l’hospitalitat la tenim al nostre ADN”, va defensar, ja que la població té “assumit” que l’economia del país depèn del turisme. Per tant, “tots som ambaixadors de casa nostra quan ens arriben turistes i visitants”, va opinar. El possible rebuig al turisme, va afegir Torres, està passant en destins on el creixement de visitants ha estat molt brusc, “però no és la situació  d’aquí”.
També, dins de la sessió de treball d’aquesta segona jornada del congrés, es va posar sobre la taula, com a element per comprovar la qualitat de les destinacions, el que diuen les opinions fetes a les plataformes en línia de contractació,  com Booking o TripAdvisor. En aquest punt hi ha hagut certa discussió, també amb el públic, ja que s’ha posat en qüestió la fiabilitat dels comentaris dels que escriuen. Una discussió a la qual es va voler sumar el ministre de Turisme, Francesc Camp, que va ser-hi de públic. Camp va defensar la “fiabilitat” d’aquestes valoracions, tenint en compte que les empreses “tenen algoritmes per detectar” opinions falses o de clients que no han estat a l’hotel en concret. I, en qualsevol cas, si hi ha opinions incorrectes,  “són minoritàries”. Precisament, va recordar que un dels elements per definir les estrelles d’un hotel que planteja la Llei d’allotjaments turístics és l’opinió de les plataformes en línia, criteri que va defensar i lloar.  
En qualsevol cas, va recordar el ministre, si els hotelers no estan d’acord amb la valoració a través d’internet, poden demanar una segona opinió. Aquesta valoració es farà mitjançant enquestes convencionals als clients, o a través de la figura del Mystery Guest, que visita l’establiment sense previ avís ni identificar-se.

Autenticitat, experiències, innovació i qualitat, les claus del futur

Amb les conclusions tècniques i el relleu d’Escaldes-Engordany a Canillo com a organitzadors del proper certamen, va finalitzar el 10è Congrés Mundial de Turisme de Neu i Muntanya, que va aplegar uns 400 congressistes de més de 30 nacionalitats. Autenticitat, experiències, innovació i qualitat són les quatre paraules clau amb què el director científic del congrés, Christopher Hinteregger, va resumir les conclusions d’aquestes dues jornades de ponències, centrades, especialment, en el foment de l’hospitalitat en les destinacions de muntanya i en el fet d’aprofitar les noves tecnologies per millorar el servei i aconseguir una oferta de millor qualitat. Hinteregger va destacar, en primer lloc, la importància de mantenir l’autenticitat d’un lloc i que, en el cas de reformar-se edificis, es faci mantenint l’essència, ja que és la manera de diferenciar-se de la competència i fer que sigui únic. En segon lloc, el director científic del congrés va posar de manifest la idea de trencar motlles i d’apostar per les experiències, una oferta que sedueix especialment el públic mil·lennista i que està en auge, en un món tan canviant com el d’avui en dia. La tercera paraula clau, segons Hinteregger, seria la innovació i el fet d’intentar aplicar la idea de les ciutats intel·ligents a les destinacions de muntanya, i convertir-les així en “destinacions intel·ligents”. En definitiva, esprémer al màxim les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies, que no paren d’avançar. I, a l’últim, però no per això menys important, va apuntar, la qualitat que, si bé ha estat sempre important, ha remarcat que cal “cuidar i escoltar els clients”, per poder seguir fent avançar el negoci segons les seves opinions i necessitats.

congrés de turisme de neu i muntanya
camp
hotels

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte