Diari digital d'Andorra Bondia
El ministre de Turisme, Francesc Camp, va presentar ahir el balanç dels indicadors turístics del 2018.
El ministre de Turisme, Francesc Camp, va presentar ahir el balanç dels indicadors turístics del 2018.

Campanya ‘online’ per potenciar el comerç durant la temporada baixa


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: SFGA

Andorra Turisme està preparant una campanya a través d’internet per potenciar el comerç en temporada baixa. Aquesta és una de les accions que s’estan portant a terme per intentar impulsar un sector que està trobant dificultats per créixer després dels pitjors anys de la crisi econòmica. El ministre de Turisme, Francesc Camp, també va recordar que una de les línies de treball del pla estratègic de turisme de compres es centra en el comerç online. En aquest àmbit va remarcar que la Cambra de Comerç està desenvolupant un estudi sobre el grau de digitalització de les empreses del país. El treball serà “una bona base per saber on som i cap on hem de continuar avançant”, va declarar.
A més, el ministeri d’Economia està treballant en una plataforma en línia a través de la qual els establiments podran comunicar i fer accions de fidelització dels clients així com vendre els seus productes. Ara es realitzarà un concurs per elegir una empresa que impulsi la creació d’aquesta plataforma. Camp va indicar que de les accions del pla estratègic que es van prioritzar per al període 2018-2019, la majoria s’estan executant de la mà dels diferents actors implicats (ja siguin els comuns, Andorra Turisme, la Cambra de Comerç o les associacions de comerciants). Així, va assenyalar algunes de les mesures que ja s’han materialitzat, com ara l’embelliment de les avingudes Meritxell i Carlemany o l’arranjament del Pas de la Casa. També va citar els plans estratègics que s’estan desplegant a Encamp, la Massana i al centre històric d’Andorra la Vella. Camp va remarcar que “si no s’hagués fet el pla nacional no s’haurien fet els plans parroquials”. Al mateix temps es va mostrar en espera de la creació d’una associació única per a l’eix central. El ministre de Turisme va exposar que tot i que algunes accions van a un ritme més lent que d’altres, “el pla està més viu que mai”. En aquest sentit va assegurar que “tothom té clar que cal posar fil a l’agulla”, i va apuntar que els comerços també han de fer la seva feina. 
Camp va destacar que “el sector comercial no creix al mateix ritme que els altres, però la situació és molt diferent de la del 2015”. D’aquesta manera va remarcar que actualment no s’està parlant de xifres negatives, sinó d’un estancament, i així ho indiquen les importacions i el número de punts de venda.
El ministre de Turisme també es va referir a la pèrdua de 47.561 excursionistes espanyols durant el 2018, el que suposa una disminució del 2,3% respecte de l’any anterior. Això té una incidència directa amb l’estancament del comerç. Els motius d’aquesta caiguda cal trobar-los, segons Camp, en la liberalització de les rebaixes a Espanya des de fa dos anys, una mesura que afecta tenint en compte que els preus han passat a ser més agressius a l’Estat veí i que Andorra encara és una destinació de preu en l’àmbit del comerç. Una altra de les causes és el creixement de les vendes en línia i l’entrada d’Amazon, que “s’ha notat”, ja que un gran volum dels compradors que només venen per preu aposta per aquests canals online. Tot plegat ha fet que els darrers dos anys s’hagi caigut en excursionistes espanyols. 
De fet, el mercat del país veí del sud és el que està costant més d’atraure. Segons va exposar Camp, això es deu al fet que és un mercat més consolidat (tenint en compte que porta més de 2 milions de turistes anuals a Andorra) i, per tant, és més difícil créixer. Per altra banda, hi ha l’evolució de l’economia d’aquest país, que segons les previsions viurà creixements més moderats els pròxims anys.
Cal destacar que per altra banda, el mercat francès està registrant xifres positives pel que fa a les entrades d’excursionistes. Durant aquest 2018 s’han desplaçat al país 2,9 milions d’excursionistes francesos, el que suposa un creixement del 0,6% respecte de l’any anterior. L’evolució també és positiva amb els turistes, que augmenten un 4% quan la previsió era fer-ho un 2,8%. En aquest cas, però, les entrades es troben molt per sota de les espanyoles i se situen a 484.359 (18.563 turistes més que fa un any). 

campanya
'online'
potenciar
comerç
temporada
baixa
Número de vots: 70
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic