Diari digital d'Andorra Bondia
Les instal·lacions de la Cambra de Comerç.
Les instal·lacions de la Cambra de Comerç.

El Retail Tour Experience a Nova York aplega 12 comerciants


Escrit per: 
Redacció/Foto: Jonathan Gil

La Cambra de Comerç va organitzar recentment la 10a edició del Retail Tour Experience amb una participació de 12 persones relacionades amb el món del comerç. Totes elles es van poder formar en les estratègies comercials d’una destinació turística d’avantguarda com és aquesta ciutat nord-americana. Des de la Cambra es va destacar que el Retail Tour Experience “es consolida” després d’una dècada com a programa de referència en l’agenda d’activitats de l’entitat per al sector del comerç.

Així, van recordar que es tracta d’una iniciativa pensada per donar als comerciants, empreses i institucions del país una visió internacional de les grans ciutats que marquen tendències en el sector del retail. És un viatge d’experiències que permet entrar en contacte amb firmes comercials de primera línia que comparteixen amb els visitants noves pautes de compra, tècniques de venda i les estratègies comercials més innovadores. Així, el programa està concebut com a tècnica d’aprenentatge per aprofundir en noves maneres de fer, experimentar les noves sensacions que transmet un punt de venda des de la perspectiva del client, adonar-se que els detalls en el procés de compra com el marxandatge són capaços de seduir el client i també veure com pren força la botiga com a centre neuràlgic de l’experiència amb el client.

Arran del Retail Tour Experience 2018, la Cambra de Comerç ha extret diferents conclusions. D’una banda, que s’inverteix molt en la marca per tal de ser competitiu i atractiu. Les botigues són dinàmiques i els espais projecten una imatge d’innovació constant. Tot amb l’objectiu de sorprendre els clients contínuament per no quedar excloses dins de l’extens univers comercial. 
Per altra banda, destaca que es prioritza l’experiència de compra, més enllà del producte, a través del coneixement de la marca i saber perfectament què vol el client. En aquest sentit, exposen que tant l’escenografia com el visual merchandising estan cuidats al màxim nivell i el procés de compra s’acompanya amb tots els elements. A més, el personal està implicat en el procés i està sempre present i alerta en espera d’acomplir les expectatives del client.  

La Cambra també destaca que la innovació en tots els processos i les noves tecnologies permeten al client interactuar dins del punt de venda a través d’una experiència enriquidora i satisfactòria. 

A l’últim, s’exposa que l’especialització del retail és una tendència que s’ha constatat per primera vegada a la ciutat de Nova York. Així, fins ara s’havia percebut un canvi en aquest sentit, però per primer cop al llarg de les edicions del Retail Tour Experience s’ha fet “totalment” evident. Des de la segmentació extrema del client fins a la “increïble” capacitat creativa per donar resposta a nous gustos i preferències, o la creació de conceptes multimarca i propostes innovadores de la mà del propi fabricant.

Retail Tour Experience
Nova York
aplega
comerciants
Número de vots: 51
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic