Diari digital d'Andorra Bondia
El Servei d'Ocupació va oferir el mes passat 1.402 llocs de treball.
El Servei d'Ocupació va oferir el mes passat 1.402 llocs de treball.

El setembre es tanca amb 640 aturats al Servei d'Ocupació 4,5% menys


Escrit per: 
Redacció / Foto: BonDia

El mes de setembre es va tancar amb 640 persones inscrites al Servei d’Ocupació en recerca de feina, un 4,5% menys respecte a l’agost, quan n’hi havia 670 i un 21% inferiors al mateix mes de l’any passat, segons les dades avançades ahir pel ministre de Presidència, Economia i Empresa. Jordi Gallardo, satisfet per aquest “nou descens”, va detallar que el nombre de llocs de treball oferts va ser de 1.402, un 43,2% més respecte a l’agost i fins a un 98% més amb relació al setembre del 2020, un indicador “també positiu” que evidencia la recuperació.

Pel que fa a les persones que percebien una prestació per desocupació involuntària eren 98 a finals de setembre, un 29% menys respecte a les 139 que rebien l’ajuda el mes d’agost.

Puja el salari mínim
D’altra banda, Gallardo va informar que el consell de ministres va acordar també incrementar en un 3,2% el salari mínim interprofessional de cara a l’any vinent, un nou augment en l’objectiu d’anar equiparant progressivament el salari mínim al cost real de la vida i amb la voluntat d’avançar en la recomanació del Consell d’Europa de situar el salari mínim al 60% del salari mitjà. D’aquesta manera, a partir del primer de gener del 2022, el salari mínim horari interprofessional se situarà en els 6,68 euros l’hora mentre la retribució mínima mensual ha quedat fixada en els 1.157,87 euros.

Així mateix, el Govern va aprovar també el calendari laboral per a l’any 2022, que preveu 14 dies festius durant tot l’any de compliment obligatori, retribuïts i no recuperables per als rams de la construcció, les indústries en general, les oficines, els establiments bancaris, les perruqueries, el transport i la distribució de mercaderies i els serveis no relacionats directament amb el turisme.

En el cas dels treballadors dels sectors directament relacionats amb el turisme es mantenen els 14 dies festius si bé es podran traslladar a un altre dia amb l’acord entre les parts. Des de l’executiu es va recordar que els festius corresponents a Cap d’Any, dia de la Constitució, dia de Meritxell i Nadal no es poden traslladar i que en cas que es treballin s’haurà de compensar traslladant el dia festiu a un altre dia, i a més, donant a l’empleat un altre dia de festa suplementari retribuït.

setembre
tanca
640
aturats
Servei d'Ocupació
4
5%
menys
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic